Finaleuka 2016

14.-18. mars har det vært finaleuke i kjemiolympiaden på Kjemisk institutt i Oslo. De 17 elevene som gikk videre til den norske finalen i kjemiolympiaden har deltatt på et 5-dagers intensivkurs med avsluttende prøve siste dagen.

Deltagerne i den norske Kjemi-OL finalen 2016:

1. rekke fra venstre: Lars Emmanuel Stokkeland (Stavanger Katedralskole), Kristoffer Eggestad (Nadderud vgs.), Anders T. L. Hoel (Nadderud vgs.), Weronika Wrzos-Kaminska (Nadderud vgs.), Ingvild Joheim (Nadderud vgs.), Polina K. Bravikova (Dahlske vgs.), Vladimir Koynarev (Bergen Katedralskole),;  2. og 3. rekke fra venstre:  Sondre Sørbø (Lundeneset vgs.), Harald Røsand Moe (Roald Amundsen vgs.),  Bjørn Are Therkelsen (Sauda vgs.), Rolf Einar Kordal (Solør vgs.), Bendik Støa Sannes (St. Hallvard vgs.), Petter Wiker (Nadderud vgs.),  Thomas McInally (Bryne vgs.), Jørgen Taule (Nadderud vgs.),  Jon-Richard Sommernes (Nordkapp vgs) og Johnny Andreas Sannes (Møglestu vgs.).

Deltagere i den norske finalen i Kjemi-OL 2015: Foran: Jon-Richard Sommernes (Nordkapp vgs); 1. rekke fra venstre: Lars Emmanuel Stokkeland (Stavanger Katedralskole), Vladimir Koynarev (Bergen Katedralskole), Ingvild Joheim (Nadderud vgs.), Weronika Wrzos-Kaminska (Nadderud vgs.), Polina K. Bravikova (Dahlske vgs.);  2. og 3. rekke fra venstre: Kristoffer Eggestad (Nadderud vgs.), Anders T. L. Hoel (Nadderud vgs.), Johnny Andreas Sannes (Møglestu vgs.), Jørgen Taule (Nadderud vgs.), Sondre Sørbø (Lundeneset vgs.), Harald Røsand Moe (Roald Amundsen vgs.), Petter Wiker (Nadderud vgs.), Rolf Einar Kordal (Solør vgs.), Thomas McInally (Bryne vgs.) og Bjørn Are Therkelsen (Sauda vgs.). Fraværende på bildet: Bendik Støa Sannes (St. Hallvard vgs.). Læreboka i Generell kjemi er sponset av Yara.

Glimt fra analytisk labtrening

Emneord: kjemiolympiaden, kjemi-OL Av Hans-Petter Hersleth