Finaleresultater 2014

Resultatene fra finalen i Kjemiolympiaden 2014 er klare.

Kjemiolympiadefinalen ble avholdt 21. mars, og resultatene er klare. Best ble William Paulsen Lohrmann fra Berg vgs., fulgt av Søren Gammelgaard fra Nadderud vgs., Martin Duy Tat fra Kristiansand Katedralskole og Jørgen Bjaarstad Nikolaisen fra Nadderud vgs. Disse fire er invitert til å delta i den internasjonale finalen som i år foregår i Hanoi i juli, og vi gratulerer! Da to av deltagerne også er med i den norske fysikkolympiadefinalen og en i Abelkonkurransen som går av stabelen de neste ukene, så vet vi ikke det endelige laget som drar til den internasjonale finalen før om 14 dager.

Den rangerte resultatlista fra 2. runde finnes nå under Resultater, og finaleoppgavene og fasit finnes under Oppgaver.

Bilde viser de fire beste i den norske kjemiolympiadefinalen. Fra venstre: Martin Duy Tat (Kristiansand Katedralskole), Jørgen Bjaarstad Nikolaisen (Nadderud vgs.), William Paulsen Lohrmann (Berg vgs.) og Søren Gammelgaard (Nadderud vgs.)

Emneord: kjemi-OL, kjemiolympiaden Av Hans-Petter Hersleth
Publisert 22. mars 2014 17:21 - Sist endret 22. mars 2014 17:55