Finaleuka 2014

17.-21. mars har det vært finaleuke i kjemiolympiaden på Kjemisk institutt i Oslo. De 17 elevene som gikk videre til den norske finalen i kjemiolympiaden har deltatt på et 5-dagers intensivkurs med avsluttende prøve siste dagen.

Deltagere i den norske finalen i Kjemi-OL 2014: 1. rekke fra venstre: Martin Duy Tat (Kristiansand Katedralskole), Peter Marius Flydal (Kristelig gymnasium), Vegard Hansen  (Øvrebyen vgs.), Elisabeth Vedahl (Greåker vgs.), Gert Kluge (Bergen Katedralskole), Eirik Magnus Dønnestad (Vågsbygd vgs.), Sofie Smith Vågen (Elvebakken vgs.), Jørgen Bjaarstad Nikolaisen (Nadderud vgs.), Nils Olav Jensløkken Meland (Elvebakken vgs.), Trond Hjerpekjøn Haug (Valler vgs.), 2. rekke fra venstre: Kristoffer Engedal Andreassen (St. Olav vgs., Stavanger), Aleksi Kosonen (Nordkapp maritime fagskole og videregående skole), Anders Johansson (Valler vgs.), Mats Thijssen Henriksen (Askim vgs.), Søren Gammelgaard (Nadderud vgs.), William Paulsen Lohrmann (Berg vgs.), Christian Marinelli Johansen (Oslo Katedralskole).

Glimt fra finaleuka:

Pizzakveld:

Fakultetskveld:

Analytisk labtrening:

Regneøvelser:

Timeplanen for uka:

Fellesbilde av alle foran periodesystemet.no

Deltagere i den norske finalen i Kjemi-OL 2014: Liggende foran: Mats Thijssen Henriksen (Askim vgs.), 1. rekke fra venstre: Martin Duy Tat (Kristiansand Katedralskole), Elisabeth Vedahl (Greåker vgs.), Vegard Hansen (Øvrebyen vgs.), Nils Olav Jensløkken Meland (Elvebakken vgs.), Peter Marius Flydal (Kristelig gymnasium), Søren Gammelgaard   (Nadderud vgs.), Sofie Smith Vågen (Elvebakken vgs.), Trond Hjerpekjøn Haug (Valler vgs.), 2. rekke fra venstre: William Paulsen Lohrmann (Berg vgs.), Christian Marinelli Johansen (Oslo Katedralskole), Jørgen Bjaarstad Nikolaisen (Nadderud vgs.), Kristoffer Engedal Andreassen (St. Olav vgs., Stavanger), Aleksi Kosonen (Nordkapp maritime fagskole og videregående skole), Anders Johansson (Valler vgs.), Gert Kluge (Bergen Katedralskole).

Emneord: Kjemi-OL, Kjemiolympiaden Av Hans-Petter Hersleth
Publisert 22. mars 2014 17:06 - Sist endret 22. mars 2014 17:06