Finaleresultater

Resultatene fra finalen i Kjemiolympiaden 2011 er klare.

Kjemiolympiadefinalen ble avholdt i dag, og resultatene er klare. Best ble Martin Helsø fra Valler vgs, fulgt av Martin Walderhaug fra Bergen Katedralskole, Dagmar Hansen fra Kongsbakken vgs og Hanna Sandvoll Vassmyr fra Heggen vgs. Disse fire er invitert til å delta i den internasjonale finalen som i år foregår i Ankara i juli, og vi gratulerer. Da en av deltagerne også er med i den norske fysikkolympiadefinalen som går av stabelen neste uke, så vet vi ikke det endelige laget som drar til den internasjonale finalen før neste uke. Fra Kjemiolympiaden deltar Henrik Sønsteby og Kristian Vestli som reiseledere (mentorer). Oppgaver og fasit blir lagt ut i løpet av et par dager.

Resultatene fra 2. runde der de 16 som deltok i finaleuka er rangert er også lagt ut under resultater.

Bilde under viser de fire beste i den norske kjemiolympiadefinalen. Fra venstre: Martin Helsø, Dagmar Hansen, Hanna Sandvoll Vassmyr og Martin Walderhaug.

Publisert 25. mars 2011 17:24 - Sist endret 25. mars 2011 17:36