English version of this page

Klubbkvelder

Her finner du informasjon om våre klubbkvelder. Se også vår semesterplan for datoer for våre kurs og arrangemter for høsten 2022.

Våre klubbkvelder starter klokka 17.30 og varer normalt til klokka 21.30. Vi har klubbkvelder hver uke det er undervisning på UiO. I ferier arrangerer vi klubbkvelder ved interesse, se våre facebooksider for mer informasjon og påmelding i de aktuelle delene av året.

Opplegg på klubbkveldene vil være avhengig av oppmøte, men vi kommer til å ha opptil tre tilbud: duplikatbridge, åpne bord og kurs.

For å få spille duplikatbridge må en møte opp til registrering når vi begynner. Vi spiller to sesjoner, en fra klokka 17.30 og en fra klokka 19.30, dersom minst 8 spillere registreres. En kan spille en eller begge sesjoner etter ønske. Turneringsformat avhenger av oppmøte. Spillere kan registrere seg med ønsket makker, eller bli tildelt en ledig makker dersom en er tilgjengelig. Per nå spiller vi normalt 10 spill per sesjon, men antall spill kan øke dersom spillerne ønsker det. Etter ønske gis det en kort gjennomgang av spillene etterhvert som de spilles. Spillere som har gått på kurs kan benytte utskrift av sin egen systembeskrivelse i inntil et år etter fullført kurs. En må være medlem av en bridgeklubb for å spille duplikatbridge, og resultatene kan gi mesterpoeng. De som ikke er medlemmer av Akademisk bridgeklubb betaler 20 kr hver kveld (for en eller begge sesjoner).

Det legges ut påmelding til buplikatbridge på NBF sin turneringsoversikt hver uke. De som melder seg på her har prioritet for duplikatbridge hvis minst 8 spiller melder seg på (7 om vi har makkergaranti). Merk at påmeldinga er satt opp som singelturnering, men vi spiller parturnering (med imp-beregning). Påmelding er bindende fra to timer før sesjonen starter. Ta kontakt med styret dersom du trenger hjelp til påmelding.

På åpne bord spilles et og et spill med gjennomgang i ønsket tempo. Her kan spillere komme og gå som en vil. Ingen resultater blir registrert. Dersom det er spillere til overs vil vi bytte spillere mellom to og to spill, men vi kan bytte annerledes dersom det er ønske om det. De som ikke er medlemmer kan spille ved åpne bord to ganger gratis, etter det krever vi medlemsskap i en bridgeklubb. De som ikke er medlemmer hos oss (men i minst en annen bridgeklubb) må betale en spilleavgift på 20 kr hver kveld. Kursdeltagere kan spille gratis ved åpne bord så lenge kurset varer (merk at klubbkvelden starter tidligere på kvelden enn kurset, og er ferdig senere enn kurset). Vi kan spille minibridge ved åpne bord. Systemark kan benyttes fritt.

Kurs anbefales til alle som ikke har spillt bridge tidligere. Et kurs tar seks kvelder, og arrangeres to ganger i semesteret. Startdato for neste kurs ligger på forsiden når de er klare. Kurset starter helt fra begynnelsen, og vil ha fokus på meldinger. Det vil være litt forelesning, men mest spilling på kurset. Hver kurskveld varer mellom 2 og 2.5 timer, og begynner klokka 18.00. Prisen er 200 kr for studenter og 500 kr for andre. Kursdeltagerne kan spille ved åpne bord helt gratis ellers på kvelden. Etter kurset er en klar for å spille duplikatbridge.

Vi kan registrere nye medlemmer på klubbkveldene, se medlemsskapsiden for mer informasjon om medlemsskap og priser. For spørsmål, ta kontakt med oss. Se siden om kontaktinformasjon for å komme i kontakt med oss. Se også sidene om betalingsinformasjon for informasjon om betaling av medlemsskap, kurs og evt. spilleravgift.

Av Henrik Oppen
Publisert 4. aug. 2021 17:54 - Sist endret 18. des. 2022 19:30