SMASH i Bjørgvin

I April ble studentorchesterfestivalen SMASH avhold i Bergen Bjørgvin.

Siden ikke så mange Biørneblæsere var med har vi fått Kristian til å kort oppsummere denne helgen for resten av menneskeheten

Bilen er pakket, og ivrige BBere er kry og klare til å dra

Den 21. April i det herrens år 2017 satte en delegasjon på fire BB’ere kurs mot Bjørgvin i anledning SMASH. Filefjell ble den prefererte ruten, siden andre fjeldoverganger hadde blitt stengt eller var generelt kjipe. Men med frisk mot forlot vi fagre Christiania i søken etter musikk og moro. Viljen kjørte første etappe, denne gangen uten å havne i grøfta. Bra jobba! Deretter tok KrizzKrazz styringen over fjellet, som seg hør og bør som eneste bygdeinnslag i den muntre gjengen. Bamse geleidet karavanen siste etappen inn mot hanseatenes stolte by.

Underveis hadde vi det veldig gøy, ikke minst på grunn av Biørneblæs’ reisequiz. Dette fikk virkelig fyr i twitterteltet. Biørneblæs’ eksklusive reisetallerkener var tydeligvis høyt ettertraktet! #MorsStuingOgKål. På vei inn mot Bjørgvin tok Hanna og Krizz Krazz styring på underholdningen og bidro med en framifrå Aya Napa remix, noe som Viljen og Bamse virkelig satte pris på.

Oversiktsbilde fra intimkonserten

Grunnet diverse faktorer er ikke bildet like klart av hva vi faktisk gjorde i Bjørgvin, men her følger en grov skisse av hva som gikk for seg. Det ble marsjert gjennom byen, fløybanen ble tatt, kanoer ble kjørt, og Phanemilen ble fullført på en fortreffelig måte inn til en sikker sisteplass. Intimkonserten på Fløyen var en braksuksess da Biørneblæs var den store snakkisen i etterkant.

Vi brukte 4-5 forsøk på å komme i gang med Tanta (man skulle ikke tro at vi spiller den hver uke). I tillegg bestemte Bamse sin saksofon seg for å slutte å virke midt i sangen. Biørneblæskaos ble tatt til nye høyder. Heldigvis rundet Hanna av med en phanesolo fra helvete (på en god måte). Hurra!

FOTO: SMASH/JANNE MERETE BØYUM

På søndag i ett-draget satte 4 Biørnblæsere kursen mot kjente og kjære omgivelser i kongens by, Christiania. Noen var mer slitne enn andre. Denne gangen ble turen ikke tatt mot #MorsStuingOgKål, men turen var fin også denne gangen. Turen er som kjent en del av reisen.
Vi så og en elgefamilie langs veien, da kjørte vi ekstra fort fordi elgen er et farlig dyr og vi ble litt ville i trusa av et sterkt og intenst møte med naturen. Ulven hadde hvertfall ikke skyld denne gangen, eller hadde den det? #hytt!

Original Bildetekst:
"ØL. Flere korpsmedlem har oppdaget at trommer er gode til mange ting, også som boksholder. FOTO: SMASH/JANNE MERETE BØYUM"

Vel hjemme igjen kunne vi se på internetten at bergensavisen Studvest hadde skrevet en lang og fiin artikkel om SMASH, med ikke mindre enn 2 bilder av UiOs kuleste og beste studentorchester med tilhold på Blindern. Ønsker du er rikere bilde av hva som skjedde i Bjørgvin kan du lese Studvest-Artikkelen her: http://www.studvest.no/student-orkestere-festet-pa-floyen/
I denne sammenheng må vi selvsagt korrigere artikkelen ørlitegran, vi er selvsagt et ikke ett studentkorps, men ett Studentorchester!

Tack for denne gang, och hej.

Emneord: smash Av SJ, KKB
Publisert 28. mai 2017 22:24 - Sist endret 29. mai 2017 09:28