Hyttetur sept2015

Helga 4-6 September dro vi på vår årlige høst-hyttetur til en av studenthyttene i Nordmarka. Her gjenforteller vi i korte trekk hva som skjedde

(Nesten) hele gjen før hjemreise

Vi har gjort tradisjon av å reise på hyttetur tidlig i september, og i år var selvsagt intet unntak. Ikke bare er dette for å fortsette moroa etter Malaga, men hytteturer er også en fin måte å bli kjent med høstens nye medlemmer. I år var nesten 1/5 av deltagerne på hytteturen til KSI-Hytta nye for semesteret og det er jo bra.

KSI-Hytta

Fordi vi er solidariske og veldig opptatt av samholdet i orchesteret dro vi innover i marka i to grupper. Heldigvis viste det seg at nøkkelen til hytta var med den første gruppa, og disse benyttet anledningen til å ta de beste soveplassene og begynne forsiktig på matlagingen. Dette gjorde at de sentand(1) kommende slapp å vente lenge på mat.
Etter matlagningen og matspisingen fant vi ut at underholdning var på sin plass, og folk tømte sekkene sine for spill. Og siden variasjon er så sunt endte med å spille Telestrations nesten hele kvelden.

På lørdagen sov noen lenger enn andre, og noen lenger enn dette igjen. Etterhvert var folk frokostert og mange bega seg ut på soppjakt. To stykker dro på fisketur, det kunne de egentlig spart seg for. Vel hjemme igjen hadde soppgjengen jaktet og felt store mengder sopp og litt blåbær. Mens man renset soppkadaverene startet pizza-crewet(tm) forberedelsene til kveldens middag, pizza. Pizzadeig skal heve og godgjøre seg, og parallelt med dette benyttet noen seg av Badstuen. Da pizza-crewet(tm) begynte å kjede seg ble det laget andre boller. Noe som gledet alle bortsett fra de som sto i dusjen, dette er tydeligvis ikke et akseptert sted å servere nystekte boller! Smått om senn begynte masseproduksjonen av pizza og mange forskjellige varianter ble produsert. Mest populær var kanskje Brie og Blåbær-pizzaen!
Senere var det blitt sent, og man tok frem spill igjen. Spillene spilte man til nokså sent, og noen var oppe enda lenger for å få sekken så lett som mulig til hjemturen. Dette siste prosjektet hadde kun middels måloppnåelse.

Søndag stod man opp med jevne mellomrom og da alle var oppe spiste vi nesten opp alt som var igjen av middagsrester i tillegg en en spesialkomponert tradisjonell norsk frokost-brownie. Dette er brownie-miks på pose blandet ut med ekstra fuktughet, egg, havregyn, kakao, sammalt mel og chili. Skikkelig godt og meget energirikt. Trolig var det derfor rydding og vasking gikk så fort som det gjorde. Etter dette tok vi bildet man kan se øverst i saken, ble enige om at det hadde vært en fin tur og dro hjem.

(1) Gaque

Av SJ