Skandinavisk kjemiolympiade

1. Skandinaviske kjemiolympiaden ble avholdt 11.-14. juli 2013 i København / Kongens Lyngby (DTU Danmarks Tekniske Universitet).

Den skandinaviske finalen besto av et variert faglig og sosialt program. Elevene hadde både en 5-timers praktisk og en 5-timers teoretisk prøve disse dagene på DTU, noe som var en meget god trening foran den internasjonale finalen. Det var ellers omvisning og middag på Haldor Topsøe, besøk på Carlsberg og besøk på Tivoli. Av de norske fikk XIaotian en bronsemedalje.

Stående fra ventre: Kristian Vestli (Mentor, NO), Hans-Petter Hersleth (Mentor, NO), Berit Storm (Mentor, NO), Henrik Sønsteby (Mentor, NO), Susanne Mossin (Mentor, DK), Samuel Backman (SE), Henrik Svensson (NO), Adam Runesson (SE), Theodor Lundberg (DK), Kurt B. Nielsen (Mentor, DK), Frederik Søndergaard-Pedersen (DK), Frederik Nørfjand (DK), Ada Maria Krzak (DK), Dennis Jul Hansen (Mentor, DK), Xiaotian Li (NO), Michael Landgren (Mentor, SE), Hanne Busk (Mentor, DK), Per Lindgren (Mentor, SE).

Sittende fra venstre: Gard Rystad (NO), Mona Koder Hamid (SE), Helene Kolding (Mentor, DK), Oskar Henriksson (SE), Marianna Wrzos-Kaminska (NO), Johanna Rogvall (Mentor, SE).

Se også: http://www.kemiolympiade.dk/a2013/skandinavisk-kemiolympiade/

Emneord: kjemiolympiaden Av Hans-Petter Hersleth