Krigen i Ukraina

Forskerforbundet fordømmer krigen i Ukraina og støtter det arbeidet som pågår med internasjonale organer for å ivareta studenter og ansatte.

Fred

Illustrasjon: colourbox.com

Forskerforbundet har tidligere gått ut med informasjon om at vi fordømmer Russlands angrep på Ukraina. Gjennom våre internasjonale samarbeidsorganer arbeider vi for å mobilisere det akademiske fellesskapet til støtte for studenter og akademikere i landet. Vi har også gitt 25.000 kroner til UNICEFs nødhjelpsarbeid.

Forskerforbundet på UiO ønsker å støtte og vise omsorg for medlemmer berørte av konflikten. Forskerforbundet ser på det som viktig å ha et særskilt fokus på akademisk frihet for alle de berørte.

Har du som medlem behov for støtte fra tillitsvalgt, ta gjerne kontakt.

Arbeidsgiver har følgende informasjon til ansatte og viser til kontaktpunkt for de som har behov for støtte.

Publisert 10. mars 2022 10:43 - Sist endret 20. des. 2022 13:13