Sommeravslutning 2024

Veneficus har avsluttet semesteret med dugnad og fest.

Fredag 14. juni hadde Veneficusstyret en dugnad i Kjellern, da ble det kastet søppel, ryddet og vasket i kriker og kroker. I tillegg ble både Øllageret og Veneficuskontoret tømt for søppel og ryddet. Det var mange interessante gjenstander som ble oppdaget av styret gjennom dugnaden, alt fra ølstøvler til lydanlegg til veiskilt. I Øllageret ble det funnet et bord som var brukket i to, noe som forundret mange. Det er ukjent hvor det kom fra. Med mange gamle, men brukbare, gjenstander måtte Kjellern oppgraderes. Bord ble flyttet for å lage møtebord, samt kjøkkenområde ved komfyren. Sofaene ble flyttet for å lage et større midtparti, så nå er det plasser til flere uten å flytte på stoler. Lyskastere og høytalere er på plass under TV-en med egen plass til soundboksen. Det har kommet et blacklight og noen fairy lights på hver sin side av Kjellern, noe som hjelper med å redusere behovet for taklysene. Den klassiske Veneficus "talerstolen" har fått en ny plass i nærheten av kjøleskapene; her kan det bli mikset og trikset en del. Den høye benken har også blitt flyttet, den står nå ved pianoet sammen med barstolene. Over benken henger et forbudsskilt "stans forbudt", og på stolpen ved siden av henger et skilt for "Stockholm - Uppsala" som selvsagt peker østover.

Etter dugnaden skulle det være utepils i Frognerparken, men på grunn av en værmelding som sa at det ville bli regn og overskyet ble det avslutningsfest i nyvasket kjeller. Da ble det kjøpt inn grillmat og kull som kom godt med når sultne studenter banket på. Det ble funnet frem kortstokker i store mengder som ble brukt til diverse spill og drikkeleker. Det var et forsøk på å sette opp ekstra høytalere, men det gikk dessverre ikke noe sted. Ellers var det god stemning fra de som var der, men med svakt oppmøte fra andre og tredje kull og manglende fjerde og femte kull var det begrenset med deltakere. Første kullet stilte som vanlig sterkt noe som absolutt reddet dagen. Lenger ut mot kvelden ble det en tur på byen hvor folk etter hvert gikk hver til sitt.

Det blir spennende å se hva Veneficus finner på neste gang, særlig med nyvasket og ommøblert kjeller. Neste arrangement blir fadderuken, så det blir det nok mer fristende med rene lokaler. I år skal det være felles semesterstartfest sammen med Kjemisk Institutt, som skal foreta seg på Alkymisten. Det vil si kjelleren til Proton, linjeforeningen til Kjemi. Der skal det serveres noe brygg fra Protons bryggemester, noe som selvsagt skal vurderes av oss i Redaksjonen.

Publisert 26. juni 2024 20:36 - Sist endret 26. juni 2024 20:36