Nye idéer

Nye idéer for studentforeningene, og noen gamle.

Det har kommet nye styrer i de fleste studentforeningene på Farmasøytisk Institutt, og det har blitt gjort opp nye idéer og planer, med noen eldre idéer resirkulert.

Idéer fra Veneficus:
Kjellerproduksjon: Medlemmene i Veneficus får muligheten til å forsøke å lage årets sprøyteshots!

Som dere antagelig vet har Veneficus drevet pub under det store Pub-til-Pub arrangementet som holdes mandagen etter fadderuken. Her har det vært vanlig at Veneficus stiller med sine spennende "sprøyteshots", som er svært populære med besøkende. Det er ingen stor hemmelighet at innholdet i sprøytene ikke er produsert av Veneficus, noe det nye styret synes er synd. Derfor har styret bestemt seg for å gi muligheten til å finne på hva som skal inn i sprøytene til sine medlemmer. Innholdet skal selvfølgelig kvalitetsikres og det betyr at galenisk kunnskapen fra andreåret kommer fram. Produksjonsskjemaer, notatark, etiketter og eventuelle avviksskjema vil bli fylt inn og dømt i tillegg til produktet. Dommerkommitéen består av for det meste ferdigutdannede, hvorav noen til og med er QP! Produksjonen er dessverre ikke på helt profesjonelt nivå på grunn av manglende tilgang på utstyr, men veiegrenser og dobbeltkontroll skal allikevel overholdes til beste evne. Det blir spennende å se hvordan medlemmene takler oppgaven og produksjonen i Kjellern!

- Dugnad: Veneficus skal rydde i Kjellern!

Veneficus har sett behovet for en skikkelig opprydding av studentlokalene. Det betyr rydding og vasking av Kjellern, kontoret og øllageret. Hvis noen ønsker å delta er det mulig for alle å delta på rydding og vasking av Kjellern, men kontoret og øllageret faller på styrets hender. Det kan hende dugnaden gir mulighet for at deltakere kan lære seg et par sanger fra den beryktede "Pharmacanto", en sangbok for farmasistudenter i hele norden.

- Sommeravslutning: Veneficus inviterer til sommeravslutning i Frognerparken!

Etter dugnaden er ferdig skal Veneficus ta turen til Frognerparken for en skikkelig velfortjent avslutning på semesteret. Ta gjerne turen med oss!

- Farmasøyter Uten Grenser UiO har hatt veldedighetsløp!

FUG UiO har arrangert et veldedighetsløp igjen i år. Denne gangen med grilling i bakgården etterpå! Gratulerer til Marte Holen som løp 10 km(!) for å samle inn støtte til Vietnamprosjektet. Pengene går til å støtte barnehjemmet Maison Chance i Vietnam.

- Studentforeningen for Farmasøytisk Innovasjon skal ha nytt labkurs i TLC, og fagkveld med RedGlead!

SFI skal ha et kortere labkurs i TLC på kvelden. Dette kurset er tiltenkt førsteåret som etterspør mer praktisk erfaring med kjemiske metoder. I tillegg skal SFI få besøk av RedGlead som er et selskap startet opp av tidligere arbeidere i AstraZeneca i Lund, Sverige. De jobber med "Drug Discovery" sammen med ulike partnere, blant annet AstraZeneca. Veldig lærerikt for alle studenter som ønsker å jobbe med legemiddelutvikling!

Publisert 22. mai 2024 15:30 - Sist endret 22. mai 2024 15:30