Formannen har Ordet

Når du leser dette, er det litt over en uke siden det gikk opp for meg at det var "den tiden på året", dvs. tid for at formannen skulle komme ut av sommerferiehiet, og late som om han var nyttig (ved å skrive denne teksten). Som etterhvert garvet student er jeg et naturtalent hva angår prokrastinering, og det var først et par dager senere at jeg satte meg ned for å skrive det.

Dette har vært en uvanlig sommer, både for meg personlig, og for resten av landet.

Norge er på vei inn i en ny og ukjent virkelighet etter terrorangrepet 22. juli. Jeg har tro på at det kommer til å bli en bra virkelighet, etter å ha sett samholdet de siste ukene. Det viktige er å inkludere og ta vare på hverandre.

Jeg ble valgt som formann på generalforsamlingen før sommeren. Da jeg begynte på UiO for to år siden, hadde jeg aldri trodd at jeg ville sitte her og være formann nå. Men der kan man se. De siste to årene har vært utrolig morsomme og innholdsrike, mest av alt på grunn av at jeg meldte meg inn i RF.

Hva er RF? RF, eller Realistforeningen, er den største og mest blandede gruppen nerder i landet – eller i hvert fall på campus. Her finner du alt fra folk som har opphetede diskusjoner om HTML5 og xml-namespaces, personer som kan sitte i flere minutter og se på virvlingene i kaffen etter at de har hatt i melk, til jenter med "en greie" for Spock, og ølhunder som brygger sitt eget øl på badet i hybelen.

Disse menneskene utgjør RF. Det gjør de blant annet ved å servere kaffe og bafler, stå opp tidlig om morgenen for å lage frokost og arrangere foredrag, arrangere fester, spille musikk, selge øl, sitte i badstue, gi ut avis, eller feste til T-banen begynner å gå igjen dagen etter.

Og disse menneskene vil gjerne ha med DEG.

Universitetet er mye mer enn å gå på forelesning – det handler mest av alt som skjer utenom. Det er det som gjør det til et universitet, og ikke bare en forvokst skole.

Så grip tak i en innmeldingslapp, og meld deg inn!

Publisert 3. sep. 2011 21:42 - Sist endret 15. nov. 2011 21:49