Du kan ogsÃ¥ gÃ¥ i RF-Kjeller'n, legge igjen 60 kroner i døra, høre pÃ¥ et ærverdig lite orkester som har gitt galskapen et ansikt, og som har gjort det normalt Ã¥ være unormal. Et orkester som kommer fra Stavanger, snakker "løye", og fÃ¥r det til Ã¥ høres ut som det mest naturlige i hele verden. Et orkester som sprenger alle sjangergrenser, river ned alle bÃ¥ser og fÃ¥r ogsÃ¥ det til Ã¥ høres ut som det mest selvfølgelige i hele verden. Et orkester som har gitt ut tre bemerkelsesverdig merkelige skiver, og som har termin for den fjerde i slutten av mÃ¥neden. Et orkester som bestÃ¥r av trommer, stÃ¥bass og gamle, deilige orgler, klavinetter og synther spilt av tre drivende gode musikere. Et orkester som kun har dét for øyet Ã¥ gi deg en liveopplevelse du ikke kommer til Ã¥ se maken til. Et orkester som sier klart ifra nÃ¥r de gÃ¥r pÃ¥ scenen at de suger, slik at du slipper Ã¥ lure. Et orkester som smiler pÃ¥ scenen. Et orkester som spilte seks utsolgte konserter i Oslo i fjor, turnerte hele landet, spilte pÃ¥ Ãyafestivalen, pÃ¥ Island, i Frankrike, i London og pÃ¥ den allerede legendariske jazzklubben "Tonic" i New York, et sted der folk som John Zorn og Thurston Moore spiller mÃ¥nedlig. Et orkester som laget og spilte musikken til Mongoland, lavbudsjettfilmen som nÃ¥ er sett av 50000 av oss. Et orkester som kaller det de driver med for "hardcore støyjazz". Et orkester som kan høres ut som en blanding av Pink Floyd anno 1968, Soft Machine og Mr. Bungle. Et orkester som har den mest absurde hjemmesiden du noen gang vil fÃ¥ se: Mor (www.cloroform.com). Et orkester som hovedsaklig kommer til Ã¥ spille nye lÃ¥ter, lÃ¥ter som hørtes vanvittig spennende ut pÃ¥ den glimrende forestillingen de holdt pÃ¥ Amatøren for et par uker siden. Et band med navnet Cloroform.
Det er mange muligheter. Og ja, dette var mange ufullstendige setninger. Dørene åpner klokken 1859.