Fysikkforeningen

Fysikkforeningen er en stor, underlig kaninbasketball med sennep og lang fløyelshale.

Eller, for uinnvidde: Fysikkforeningen er en sosial forening for alle med tilknytning til fysikkmiljøet på Blindern. Uten å ta munnen for full må man vel si at dette miljøet motstrider alle rykter om usosiale Blindernstudenter. I den siste tiden har fysikkmiljøet blandt annet fått en universitetets læringsmiljøpris, og antallet arrangementer i regi av Foreningen har eksplodert.

Fysikkforeningen ble startet tidlig på 30-tallet, da som en forening for generelt fysikkinteresserte. Senere har det blitt en nærere tilknytning til laveregradsstudentene på fysikken, med mer vekt på det sosiale. Og de sosiale tingene har vist seg å ha en ganske stor spennvidde, og appellerer ofte til personer langt utenfor fysisk institutts vegger.

Men hva gjør vi? Vel, tar man en titt på programmet ser man i nær fremtid en "Spinntur", hvor de unge håpefulle innvies i de roterende legemers mysterier og fysikkmiljøets særegenhet. I nær fortid har man blandt annet hatt et Lesesalsball, et Helt Normalt Party og en Pendelvake. Vi har rykte på oss for å ikke gjøre ting konformt. Men vi gjør det bra.

Under Bjørnegildet tropper vi eksempelvis opp med egen ValentinBar. Her vil det bli servering med et lettere erotisk tilsnitt, og det er bare å troppe opp.

Fysikkforeningen lover Love.

Publisert 21. feb. 2001 20:33 - Sist endret 10. mars 2009 13:30