Vært på utveksling?

Observator, tidsskrift for studenter og kandidater i samfunnsøkonomi, har hatt lang tradisjon for å trykke reisebrev fra studenter som i løpet av studieløpet har vært på utveksling til andre land eller institusjoner. Vi ønsker denne høsten å utgi et utvekslingsmagasin, i tillegg til ordinære utgivelser, og vi trenger nytt stoff fra studenter/kandidater som har vært på utveksling i år eller før.

I den anledning ønsker vi oss nettopp at DU som har vært ute sender et reisebrev til oss som vi kan få trykke i magasinet.

<p>Har du studert utenlands vil vi gjerne h&oslash;re fra deg!</p>

Et reisebrev kan være på alt fra en til fem A4 sider og forteller om din erfaring fra utvekslingsdestinasjonen. Du kan skrive i generell form, eller mer personlig, og inkludere morsomme opplevelser og/eller dårlige erfaringer. Det viktigeste er at artikkelen kan gi en liten innsidevinkling på hvordan det kan oppleves å dra på utveksling.

Her finnes eksempler på tidligere trykte reisebrev: www.observator.no
(Se f.eks.  #3/2010)

IKKE vær redd for å ikke skrive "bra nok". Redaksjonen hjelper til med alt fra utforming, vinkling til språk og generell korrektur etc. om det skulle være nødvendig.

Vi hadde blitt hoppende glade og takknemlige hvis du kan ofre noen timer en av disse regnværsdagene til å skrive et utkast vi kan få lese og kanskje trykke.

Send oss en mail om du kan tenke deg å bidra eller lurer på noe.

tidsskrift.observator@gmail.com

PS! Å skrive for studenttidskrift er fin CV-mat!

Observator-redaksjonen

Emneord: Utveksling Av Redaksjonen