Ukens anbefalinger - uke 10

Da er prosjektet i gang, responsen på facebook har vært fantastisk!

Tanken er at alle kan dele links og diverse som har med samfunnsøkonomi å gjøre på facebookgruppen. De beste innslagene publiseres på websiden til Observator i spalten "ukens anbefalinger" hver uke.

Ønsker du å bidra eller bli medlem på facebook? Klikk her

Husk at du når som helst kan melde deg ut av gruppen, eller justere settings slik at ikke alle linkene kommer opp på wallen, eller at du ikke får tilsendt mail hver gang det kommer et nytt bidrag.

Her er ukens godbiter:

• Rapport fra SSB om nedbyggingen av petroleumsvirksomheten - Hvor store blir utfordringene for norsk økonomi?

• Greg Mankiws blog, en introduksjon i hans egne ord:

I am a professor of economics at Harvard University, where I teach introductory economics (ec 10) among other courses. I use this blog to keep in touch with my current and former students. Teachers and students at other schools, as well as others interested in economic issues, are welcome to use this resource.

• Rapport om den høye spareraten i Kina: Why are Saving Rates so High in China? This is an age old question that has been looked at many times before this time in a NBER paper (so it must be of a decent quality).

• Finnes det håp for Portugal? Finn ut her, hos vår engelske navnbror, TheObserver.

Emneord: ukens anbefalinger Av Sofie Kjernli-Wijnen
Publisert 11. mars 2011 13:46 - Sist endret 11. mars 2011 14:10