Dend Ypperligste Ugleorden: Insignia

Det er ikke hverdag at studenter ved HF får øyene på Dend Ypperligste Ugleorden sine flotte dekorasjoner (les: insignia), og det er enda sjeldnere å se noe annet enn stormogul/stormester sin bånd!

Utover Dend Ypperligste Ugleorden insignia, bærer samtlige styremedlemmer av Filologisk Forening og Uglebo et mindre representasjonsbånd allment kjent blant studentmiljøet som et styrebånd. I tillegg til dette får styremedlemmer et sølv uglepins, denne får man beholder etter sitt tid som styremedlem, dersom man blir leder blir uglepins forgylte.

Stormogul bånd

Stormogul / Stormester:

En «forestilling» av en Ugle med utstrakte vinger bæres på et lilla bånd med brede gule kanter fra høyre skulder til venstre hofte. Båndet skal være 176cm.

Commandeur:

Bærer et lignende insignium i et noe mindre bånd om halsen. Dette skal være 65cm lang - hos eksempelet tilgjengelig er ca. 20cm i et tynnere gull bånd for enklere kunne knytte insignium om halsen.

Ridder:

Bærer insigniet i et bånd, som en dalje, åpenlyst på venstre bryst. De ikledd i selskapskjole kan alternativt henge dalje på styrebåndet, det er fremdeles viktig at dalje er fullt synlig. Bånd brukt til daljen skal være 9cm.

Publisert 6. juni 2022 16:03 - Sist endret 6. juni 2022 16:30