Enebakk rundt 2014 - Thomas

Enebakk rundt 1. Mai 2014 84km Sluttid: 2:12

Greit vær, kanskje litt varmere enn året før. Startet tidligere enn ifjor, men logisitikken er enkel for det er helt fin oppvarming å sykle hjemmefra til starten på Skullerud.
Syklet som ifjor sammen med Hasle-Løren der også naboen er med, i tillegg hadde vi følge med Bingfoss i pulja.
Starten gikk bedre enn ifjor der vi slet endel med å samle troppene for å få igang rulla. Farten var høy, men det var endel rykkete kjøring i rulla og det blir lett slitsomt.
Like ved Fjerdingby oppstår det en strekk i rulla ved forsering av en rundkjøring med det resultat at laget blir delt i to.
Jeg ender i den andre delen og selv om vi klarer å få på plass en fungerende rulle så går det for sakte til at vi klarer å hente inn frontgruppen. Undertegnede og flere andre følte de kunne kjørt et par hakk fortere, men erfaringsmessig er det fort gjort å brenne veldig mye krefter om man ikke har en balansert rulle av ryttere som er interesserte i å holde samme tempo.
Vi klarte å holde laget (baktroppen) samlet og selv om det er fellesstart ritt så føles det godt å komme inn i samlet tropp og alt-i-alt så ble tiden bedre enn ifjor.
Så tidlig i sesongen er det variabelt hvor mange mil folk har i beina, men jeg er veldig fornøyd med at jeg fikk meg godt over tusen kilometer i beina på Mallorca noen uker i forveien og et par rulleøkter i kjelleren for å begrense formtapet.

Publisert 6. okt. 2014 10:58 - Sist endret 6. okt. 2014 11:33