Fredagsbirken 2015 - Ingvild

I år var jeg blant de priviligerte som fikk tilbud om å melde meg på (før ordinær påmelding) til start til Birken (lørdagen).

Så jeg og lagvenninnene valgte å melde oss på til rittet på lørdag. Men da det nærmet seg og etter å ha vurdert, valgte vi å bytte over til fredagen. Da hadde vi sjåfører som kjørte oss til start fra Lillehammer til Rena. Til gjengjeld stilte vi jentene som sjåfører for gutta lørdags morgen. Vi var fire lagvenninner som stilte til start samtidig. Men vi har ulikt tempo, så etter hvert ble vi splittet opp. Det ble mye å sykle alene, og da er Birkebeiner løypa lang. Det var litt tungt å sykle etter at det hadde regnet voldsomt dagene før, men heldigvis hadde vi oppholdsvær og lite vind. Så det ble en fin tur over fjellet. Og tiden ble bedre enn i fjor, så da var jeg fornøyd. Men vi var alle enige om at det er langt, og at vi vil vurdere Halvbirken neste år. Den går fra Pellestova og kommer inn på Birkebeinerløypa på Elgåsen. Det er den beste delen av Birkebeinerløypa.

Publisert 28. okt. 2015 09:47