Skigruppa

http://<iframe class="nettskjema-iframe" src="https://nettskjema.no/answer/108158.html?embed=1" title="Skikurs 2019" frameborder="0" width="100%">Hvis du kan lese dette, støtter ikke nettleseren din iframes.

Rulleskikurs eller barmarkstrening?

Har du lyst til å lære deg å gå på rulleski, eller bli bedre på rulleski? Eller begynne å trene deg til skisesongen via barmarkstrening?

Da er det bare å melde deg på rulleskikurset eller barmarkstreningen vår. Se https://nettskjema.no/a/211945

Rulleskikurset begynner 21. september, går over fem tirsdager à halvannen time hver gang.

Hver tirsdag kl 1630 er det barmarkstrening. Vi møtes fast foran kiosken ved Sognsvann.

Skikurset 2021

Vi arrangerer vårt populære skikurs vinteren 2021 også. Vi starter det opp tirsdag 5. januar. Hvis det skulle være behov, på grunn av smittevernregler, kan det være vi må forskyve oppstarten noe. Vi setter opp to kurs. Et fra kl 1600 - 1730 og et fra kl 1730 - 1900. I utgangspunktet er kurset fra kl 1730 - 1900 for de viderekommende, og kurset fra kl 1600 - 1730 for de med litt mindre erfaring. Kurset går over 9 tirsdager.

Blir det få påmeldte blir det tilbudt kun et kurs.

Endelig pris blir satt ut fra antall påmeldte, men prisen overstiger ikke 1500 kr.

Oppmøte ved nok snø Sognsvann. Det er fortsatt noen ledige plasser, så det er bare til å melde seg på. meld deg på her

Skikurset 2020 (kurset er fullt)

Vi arrangerer skikurs vinteren 2020 også. Et fra kl 1600 - 1730 og et fra kl 1730 - 1900. I utgangspunktet er kurset fra kl 1730 - 1900 for de viderekommende, og kurset fra kl 1600 - 1730 for de med litt mindre erfaring. Kurset går over 9 tirsdager og begynner tirsdag 7. januar. Prisen blir på ca 1500 kroner. Sigurd Storm kommer til å være treneren vår i år også. Svarfristen er 16. desember 2019. Meld deg på her.

Tirsdagstreningen

Denne er i full gang. Oppmøte kl 1700 ved t-banen på Midtstuen. Vi trener balanse, kondis (4x4 opp korketrekkeren) og styrke. Vi holder på fra kl 1700 til kl 1830. Vi prøver å legge opp slik at alle kan delta. Om du går opp, jogger eller sprinter er opp til deg selv. Det viktigste er at du blir i bedre form.

Har du spørsmål om treningen eller om skigruppa er det bare å ta kontakt med meg.

Ariel Sevendal

Skigruppas sesongavslutning

7. mai bli det tur med bål, mat og drikke. Jeg kjøper inn fisk, pølser og grønnsaker. Skigruppa spanderer.

Meld deg på her https://nettskjema.no/a/116453

Skigruppas sesongavslutning

Skikurs 2019

Vi setter opp et skikurs 2019 også. Sigurd Storm fra tren ute blir instruktør som vanlig. Han skal prøve å få med en eller to instruktør. Første halvdel blir det terpet på teknikk. I den andre halvdelen blir det lagt vekt på kondis og styrke i tillegg. Meld deg på her

Kurset blir tilpasset hver enkelt sitt nivå.

Trening på tirsdager

Tirsdag flytter vi 13. november møter vi ved Midtstuen t-bane og ikke på Sognsvann. Vi kjører 4x4 opp korketrekkeren og styrke.

Skigruppa har barmarkstrening hver tirsdag fra kl 1700 - 1830 på Sognsvann, med oppmøte foran kiosken. Vi trener intervall og styrke.

vel møtt

Preparering av ski for sommeren

I år tilbyr skigruppa deg å gjøre i stand skiene dine for sommeren. Vi renser skiene dine og setter glidesonen inn med glider (uten fluor). På denne måten holder sålen seg bedre og du tar fram rene og fine ski, når neste skisesong begynner. Vi gjør dette for 100 kr pr par. Se når og hvor her.

Skitrening vinteren 2018

2. januar kl 17:30, begynner vi skigruppas skikurs med Sigurd Storm. Sted kommer vi tilbake til, det samme med prisen. Sted er avhengig av været og prisen av hvor mange som melder seg på. Sigurd blir med 9 tirsdager. hver økt er på halvannen time. I første del av økta blir det lagt mest vekt på teknikk og i del to blir det i tillegg styrke og kondisjon. Hvis forholdene tillater det, legger vi inn noen langturer i løpet av sesongen. Disse turene tilpasses gruppa. Er det noen dere har lyst å ha med eller dere tror har lyst til å være med, så fortell dem om dette gode tilbudet. Påmeldingsskjemaet er åpent for alle.

Ta gjerne kontakt med skigruppas oppmann: Ariel Svendal, ariel.sevendal@uv.uio.no, UV, fakultetsadministrasjonen, tlf 22858269

Smørebod

I samarbeid med sykkelgruppa har vi tilgang til en egen smørebod i Trafoen som ligger i transformatorbygget bak Frederikke, se kart

Trafoen kan fritt benyttes av medlemmene i bedriftsidrettslaget til skipreparering - vi har bla. smøreprofil, smørejern og skrustikke.

Skiturer

Skigruppa har foreløpig ingen skiturer som trening i arbeidstiden, ut over treningene. Hvis medlemmene ønsker det kan dette likevel revurderes.

Skikarusellen og andre mesterskap

Enkelte av oss deltar i Oslo bedriftsidrettskrets skikarusell

Skigruppa dekker påmeldingsavgiften for de som går for UiOBIL.

Så langt det er mulig dekker vi påmeldingsavgift til Holmenkollmarsjen, Grenaderen og Birk´en, så lenge man går for UiOBIL.
Personer som får dekket påmeldingsavgift forventes å delta på minst en parkeringsdugnad til inntekt for skigruppa.

Smørekurs

Vi vil med jevne mellomrom tilby smørekurs og andre relevante kurs.

Kontakt

Skigruppa startet opp tidlig i 2010. Vi har et høyt aktivitetetsnivå, og ønsker alle interesserte velkommen i gruppa. Er du interessert i å bli med, ta kontakt med oss.

Oppmann: Ariel Svendal, ariel.sevendal@uv.uio.no, UV, fakultetsadministrasjonen, tlf 22858269

Se også oversikt over alle kontaktpunkter.

Av Ariel Sevendal
Publisert 25. mars 2010 10:42 - Sist endret 20. sep. 2021 08:53