Styremøte august 2021

Referat fra styremøte 23. august 2021 klokken 10:15-11:45

Digitalt Tekna-UiO styremøte (Zoom)

Til stede: Anne Schad Bergsaker, Dag Endresen, Per Eugen Kristiansen, Terje Grønås, Øystein Prytz, Stein Michael Storleer, Erik Winge

Ikke tilstede: Frøydis Schultz

Referent: Dag og Erik

Sak 1: Tekna UH-konferanse på UiO i september 2021

Teknas seminar for UH-sektoren holdes på UiO 28.-30. september. Terje oppfordrer flere styremedlemmer til å melde seg på, inkludert gjerne hotellovernatting i Bjørvika.

Sak 2: Referat fra forrige styremøte, i juni.

Sak 3: Frikjøpsmidler hos Akademikerne-UiO

Status for frikjøpsressurser hos Akademikerne-UiO er to personer i 100% og to personer i 20% = 240% av totalt 300%. Øystein er interessert i frikjøp for medlemshendvendelser fra stipendiater (fra alle Akademikerne-UiO-foreninger) tidligst fra årsskiftet. Erik ønsker å avslutte frikjøpsperioden ved årsslutt. Felles prioritert innsats på å rekruttere stipendiater og midlertidige vitenskapelige til Tekna-UiO-styret inkludert oppfordring til å benytte frikjøpsmidler.

Sak 4: Årets lokale lønnsforhandlinger

Løpende oppdatere informasjon fra hjemmesiden vår med ny informasjon. Frister for å sende inn kravskjema var på fredag 20 august. Kravskjema for våre medlemmer hentes ut ved Akademikerne-UiO-kontoret i løpet av de neste to-tre dagene. Vi møtes igjen for å starte gjennomgang og fordeling av kravskjema på torsdag 26/8 kl 13. Erik og Anne oppdaterer lønnsstatistikk før neste møte på torsdag. Forventning til avklaring på fordeling til generelt tillegg før neste møte på torsdag.

Andre saker

Tekna-UiO-styrets medlemmer finner saksliste og dokumenter i Teams.

Emneord: Tekna
Publisert 23. aug. 2021 10:08 - Sist endret 23. aug. 2021 11:44