HS-møte 04.02.2014

Dagsorden:

1. Gai/Gad/Gar – godkjent

2. Oppdatering fra styrene

KM: veldig god omsetning de siste fredagene og liten diff. Hadde dugnad på søndag, 8-9 stk som stod i 7 timer og vasket. Får service på kjøleskapet snart, hvis de ikke får reparert nå får vi nytt. Blir ølskole med Nøgne Ø 7. mai. Snakket med Nøgne Ø om utflukt til Grimstad i sommer. Hansa har tatt over service for Nøgne Ø-tårnet (Hansa har kjøpt opp det meste av Nøgne Ø).

Blæst: Fått plakater for RealFrokost. Har ikke fått info om pub med professor, som nå er en uke til. Vil ha info til plakater helst 3 uker før arrangementet. Oppdatering fra Husbjørnen, ved Rune/Ingvild: HB skal lage domene og publisere på nett, separat fra RF sine nettsider for mer frihhet. Har nytt redaksjonsmedlem som tar ansvar for dette.

Sekretær: Gen.fors. Innkalling er sendt ut. Skal ta opp ansvar for å gi beskjed til de som glemmer igjen verdisaker med fullt navn (i Kjellern) fra nå av.

ØU: Har ferdig det meste tom. Mars. Klager på KS sin delvis manglende evne til å føre bilag.

Fag: Bed.pres er vanskelig å få til pga bedrifter er ubesluttsomme/ombestemmer seg, snakker med flere.

Formann: må dele ut ordener (vi må gå i kapper) den 5. april under internfesten. Må tenke på fadderuke snart, kanskje ha en fadder-ansvarlig. Kan fikse etter gen.fors pga er neste HS som skal stå for. HS, internansvarlige og en del mellomledere bør kanskje ikke være faddere? RF kan muligens ha frokoster i fadderuka.

3. Regnskap

Vi ser på regnskap og stiller spørsmål.

4. Eventuelt

Dekanat-torsdag: Dekanatet holder foredrag en gang i måneden og så alkoholservering i foajeen. Biblioteket spør om vi kan være med. Det er mye jobb for oss å ha foaje-bar (og selger veldig lite øl), selv om vi ellers er for arrangementer. Har spurt om vi kan ha i kjellern (gratis) istedet men de trodde ikke det ville være helt interessant. Men vi kan få betalt for å ha det i foajeen istedet. Det er mellom 16 og 18. Kan overkomme at det er mye jobb ved å ha litt andre rutiner på det så lenge vi får dekket utgiftene. Våre arrangementer (konserter og pub med professor) må gå først. Foreslår 2500 per arrangement. Kan ikke garantere for neste semester (ny KM).

Kan snakke med dekanatet direkte siden det er biblioteket som helst vil ha det i foajeen.

Byttemarked: KS har snakket om å ha byttemarked med bøker, f.eks sette opp en bokhylle. KM vil ikke ha det i kjellern. Men vi kan arrangere byttemarked (en gang). Kan alliere oss med grønt uio. Vi er positive. Jeanette fikser.

Frokost: felles internfrokost på tirsdager kl. 9 – ingen ekstra arbeid. Skriver det i ukesmailen.

Søknader: MN sier vi ikke får penger til RealFrokost. Kanskje vi skal ha en frokost med fakultetet en gang og snakke litt med dem? Ha det koselig.

Publisert 11. mai 2014 14:44 - Sist endret 11. mai 2014 14:44