Referat HS-møte 10.09.15

1. GAI/GAD/GAR
Godkjent

2. Oppdatering gruppene
Økonomi: Ina er ute, Olav er inne som medlem til økonomiutvalget. Det skal gjøres forbedringer på oppgjørskjemaet.

Arr: Har bestemt hvilke poster som skal være på på hyttetur. Det har også vært avholdt møte for nyinterne. 30. okt er en fredagspub. Har ikke nok arrmestere til å gjennomføre halloween­pub. Kan noen i HS ta hånd om det? Ting er under kontroll i Arr.

Bar: Snart full kalender. Ting er bra.

Blæst: Bannere frederikke er greit. Øvre teknisk sier nei til andre steder å henge banner. Vi står uten plass til banner. Vi har fått en person som skal prøve å designe plakater, han gjør også lignende for fysikk ­foreningen. Vi sliter fortsatt med utskrift av plakater,­ det sees på. Det er manko på stuntblestere. Hvis det kommer nye er blæest ett godt hjem for folk.

Fag: Puber og sånt er i orden. Langtangen i oktober (yay!) på pub. Tverrologen skjer. Det skal gjennomføres i kjelleren. Bio lager plakater og ting til info­skjerm. 14 okt. og 19. nov er kjeller booket. Debatanter får ett antall bonger for deltagelsen fra RF.

3. Sympa
Vi vil gjøre om på hvilke lister som hører under hvilke folk. Spesielt angående kjellermester og internansvarlige. Internansvarlige skal spesielt inkluderes i alle lister hvor det diskuteres personale. Herunder Vakt, funksjonærer, HS, styret, KS. Admin på Nyinterne.

4. Alkoholfrie arrangementer
Veggish på RF skal innunder et RF banner, fantastisk arrangement.
Jobber opp mot mat i kafeen. Se på muligheter opp mot mattilsynet og SiO mat og drikke. Blizzcon stream under hearthstone turnering. Prøver å få til en visning med ekstra stæsj. Internansvarlige skal ha ansvar for sånne type arrangementer!

5. Sosialt i gruppene
Formann ønkser flere arrangementer for interne i grupper. Alle bør ha ett arrangement med egen gruppe i løpet av ett semester.

6. Eventuelt
6. 1 Internansvarlig usikker på grunn Gildedagen. Det skaper problemer for internansvarlige på gildedagen i det å skaffe funker. Bør internansvarlige være reserve for bar/arr /div. Eller er poenget at de har ett lukket mandat i det å skape godt internmiljø. Helt eller delevis begrenset i roller de kan ha. Er det ett poeng når de utelukkes fra ett miljø de har vært i fra før.
Det går til votering på forslaget: Internansvarlige kan ikke inneha andre verv i foreningen som har personalansvar eller verv som har en rolle i arrangementer hvor det foregår skjenking av interne og eksterne (vakt, barfunksjonær). Unntak gjøres under opp og nedrigg under tilhørende arrangementer med skjenking. Det stemmes. Forslaget er vedtatt.

6.2 Arvtagegere: Det anbefales at alle ledere ser ut kandidater for ektstra ansvar. Dette med formål om å spre erfaring i foreningen.

6.3 Taushetserklæring: Erklæringen er signert av alle deltagene styremedlemmer.

6.4 Fredagspub med usit Det virker som en god idé. Arr gir grønt lys! Dobbeltsjekker med KM og regner med at det går fint.

Publisert 24. sep. 2015 13:41 - Sist endret 24. sep. 2015 13:41