HS-møte 26.09.2013

1. Gai/Gad/Gar

1. Godkjent /Godkjent /Godkjent

Ida Marlene og Hilde har fått innvilget talerett!

1. Mobbing

1. Pamping er når gamleinterne vil bidra med tidligere kunnskap for å gjøre noe bedre, og kommer med disse innspillene på en positiv måte. I det siste har dette i stedet for vert sutring, mobbing etc. Dette har faktisk ført til at arrsjefen nå har 1 nestsjef og 1 mindre arrmester. Det er også flere som har blitt utsatt for dette. Når velviljen til å hjelpe til og komme med konstruktive tilbakemeldinger bortfaller, og alt som sitter igjen er “alt var bedre før” og ting som i bunn og grunn høres ut som at alt som er nytt som gjøres bare der dritt og ikke funker.

2. Eks. vi manglet dealere, og mens man da stresser rundt og prøver å løse det, får kommentarer som “Hva faen ¤”#!#”++ hvorfor er det ikke dealere på alle bordene”.

3. Folk i arr begynner å merke at det er to sentrale personer som ikke er med lenger.
      Andre kommer til å merke det, og spørsmål vil bli stilt.

4. Hovedstyret vil slå hardt ned på dette og holdninger må helt klart endres.
      Vi har mistet to av våre største og viktigste ressurser i arr, på grunn av totalt ukonstruktiv syting, klaging og slibrige kommentarer. Dette er fullstendig uholdbart. Det ser ut til å ha eskalert det siste halvåret, spesielt i det siste.

5. Det vil bli sendt ut en informasjonsmail om dette asap, slik at alle interne vet hva det gjelder, og samtlige får vite om hs’ standpunkt i saken. Samt inkludere kontaktpunkt dersom man ser lignende situasjoner (internansvarlig + ledere). Alle ledere oppfordres til å si ifra.Det skal også presiseres forskjellen på pamping og det som har foregått her.

2. Hva er gjort?

1. ØU-Leder - ikke så veldig mye, klein søndag utgår enn så lenge. <ØU-Leder leser igjen>

2. Fag har stekt mer bacon. (Likevel kom det vist klage på at det var lite bacon. Vi skylder på at folk er sykt grådige.)

3. Arr - BotB mer info etter hvert. foajéfesten utgår. Det blir torsdag 7. nov. Band er i ferd med å bookes. Vi satser på å fylle kjelleren den dagen. Første artist på scena klokka 20, kjører god stil til halv 1-ish, så blir det premieutdeling etc. Vi kjører basishonorar ++ og sånt. Har ikke satt av stort mer enn ca. 10k til prosjektet. Rammene er satt, detaljer kommer etter hvert. Musikksjanger = Div.

4. KM -Realfagsdagen - Ser ut som akkurat det vi pratet om sist, type arr som vi stiller med servering i en bar nede og ev. en bar i en øvre etasje, og at folk etter hvert har muligheten til å stikke ned i kjelleren.Vil ha Ursi Canentes og Biørneblæs til å synge / spille. Best of MN, invite only og sånt. Mingling med gratis småmat og drikke etc. “Festen er for ansatte med påmelding men vi kaster ikke ut noen”.

5. Blæst - inv høstpølse startes på i kveld. Geir sender det han har av info til Karoline.

6. Sekretær har gjort jobben sin!

7. Formann har gjort det han skulle, og funnet mer å gjøre.

3. Las Vegas - hvordan gikk det?

1. Det gikk veldig bra! Arrsjef husker ikke.

2. Tilbakemeldinger har vert veldig positive. MF lovde å stille opp med et antall funker, halvparten kom. Ikke bra.

3. Vi har nå en del permanent pynt til senere.

4. Gjennomføringen gikk dritbra for arr sin del, bortsett fra enkelte ting (jf. punkt 2.)

5. Mer konkrete svar kommer på arrstyremøte.

6. Når man går tom for drikkebonger, går man tom for drikkebonger. Det er sånt som skjer.
      Antalle utdelte bonger kommer på arrstyremøtet.

7. Litt vanskelig å blæste babyspritbaren og sånt, må finne en vei rundt dette. Det gikk veldig få av de drinkene. Vi kan prøve igjen en annen gang, og se om vi finner en bedre måte å vise frem utvalget.

4. Oppdateringer

1. Internfest er planlagt og vi driver med anskaffelse av stæsj.

2. Vi trenger noen til å lage rasjoneringskort. Vi finner noe kult.

3. Karoline har funnet 4 sanger som passer og Peter er med som forsanger.

1. BARF ølkurs/foredrag i kjelleren, dato og sånt.

1. i løpet av oktober, helst 14. eller 28.

2. Rutiner i kjelleren

1. Mailen var flott! Ikke særlig frekk engang.

2. Kunne tatt med at snusposer i pant og sånt er en uting.

3. HS må gå foran som gode eksempler.

4. Mandager må settes mer fokus på mtp. rydding. Helt greit å skru på steamerne og sånt selv om bare halve bakken er full. Alle må ta i et tak, og rydde etter seg selv.

3. ANTI MÅ RYDDES:

1. Det må ryddes. Ser ikke ut. Går ikke an å bevege seg der.

2. Formann skal sende mail til fakultetet med forespørsel om det ekstra rommet på vårt område på anti.

3. Det der kjøleskapet må vaskes og sånt.

4. KS og AS tar saken, hjelp mottas med store takk!

< Bonus: Folk må være skikkelig PÅ å ta kontakt med folk som har meldt seg som nye interne. Det er litt for mange som ikke har fått kontakt. Go, go! >

Publisert 10. okt. 2013 15:28 - Sist endret 10. okt. 2013 15:29