Lanseringsfest våren 2023

4. mai 1830 arrangerer Observator lanseringsfest for vårens utgave.

Arrangementet vil foregå på U1 og åpent for alle!

Mer info kan du finne på Facebook-arrangementet vårt: Lanseringsfest Vår 2023

Observator er endelig tilbake!

4. Mai avholder Observator lanseringsfest for å feire, diskutere og gjerne også lese første utgaven av 2023!
I denne utgaven har vi dekket den store inflasjonsdebatten, strømkrisen og så utrolig mye mer.

Under lanseringsfesten blir det en panelsamtale med Kalle Moene, Karine Nyborg og Halvor Mehlum. Temaet vil være om studentmiljøet på samfunnsøkonomi gjennom tidene, med Observators aktiviteter som en rød tråd. Det vil også bli noe diskusjon av dagens store debatter om inflasjon og annet dekket i vår nye utgave. På slutten skal vi også ha en quiz vi tenker vil fange noe av det vi skriver om!

Vårt program starter ca. 1845, men kom gjerne tidligere og sikre deg selv plass!

Det er naturligvis åpent for alle som vil være med så ta gjerne med en venn eller ti!

Observator er et av UiOs eldste studentmagasiner. Med historie som rekker tilbake til 1947 har det lange tradisjoner, og er nesten for en institusjon blant studentmediene å regne. Ingen ringere enn Ragnar Frisch var pådriver for å starte opp magasinet, og senere er redaksjonen bestått av flust av samfunnsøkonomer som har fått plass blant våre professorer, samt politikere, embetspersoner, og journalister. Etter en dvale på nesten fem år, siden 2018, er
Observator endelig tilbake!

Publisert 29. apr. 2023 18:31 - Sist endret 29. apr. 2023 18:45