Høringer - Side 5

Publisert 3. feb. 2018 15:34

Juss-Buss har skrevet høringsuttalelse i forbindelse med høring om forslag til ny klageordning for utlendingssaker.

Hele høringsuttalelsen kan du lese her

Publisert 3. feb. 2018 15:34

Uttalelse fra Juss-Buss i forbindelse med høring om forslag til endringer i utlendingsloven kan du lese her

Publisert 3. feb. 2018 15:34

Juss-Buss har inngitt merknader til høringen om EMD-reformen og Norges oppfølging av Interlaken-prosessen. Vi fremhevet spesielt betydningen av rettshjelp for å effektivisere menneskerettighetsbeskyttelsen. I tillegg ble det fremhevet at oppfølging av menneskerettighetsforpliktelsene må skje mer planmessig, og at kunnskapen om menneskerettigheter hos forvaltningen må økes.

Merknadene kan du lese her

Publisert 3. feb. 2018 15:34

Sommeren  2011 avga Norge sin syvende rapport til FNs torturkomité (CAT). Som en  del av NGO-forum bidro Juss-Buss til utarbeidelsen av en alternativ  rapport, med innspill til departementets rapportering. Rapporten kan  leses ved å trykke her.

Publisert 3. feb. 2018 15:34

Juss-Buss har skrevet høyringsutsegn til forslag om endringar i forskrift om sosiale tenester til personar utan fast bustad i Noreg. Vi støttar ikkje forslaget om å oppheve forskrifta § 4 andre ledd, då vi meinar dette vil forverre problemet ytterlegare. Juss-Buss er samd i forslaget om å presisere føresegna, men vi er ikkje einige i bakgrunnen for presiseringa eller utforminga av denne.

Les heile høyringsutsegnet her.