Noen av våre oppgaver:

Vi representerer statsvitenskapsstudentene på årsenhet, bachelor- og masterprogram i møter med Instituttstyret - ISV sitt høyeste organ, og Programrådet - de som setter de faglige rammene, hvor vi prøver å få mest mulig gjennomslag.

Vi har overordnet ansvar for koordinering og finansiering av alle foreningene i DMS - Det Machiavelliske Samfund. Det er Linjeforeningen Machiavelli (sosialforening for bachelor), STV (sosialforening for master), Zoon Politikon (statsvitenskap sitt magasin) og ALU (arbeidslivsforeningen).

Vi har ansvar, i samarbeid med de andre statsvitenskapforeningene eller egne komiteer, for at faglig og sosialt påfyll finner sted på instituttet. Vi arrangerer Aktualitetssymposiumet hvert semester og studietur hvert år. Dessuten samarbeider vi med fadderkoordinator rundt studiestart, for at nye studenter skal bli tatt godt imot.

Vi deltar i møter med de andre fag- og programutvalgene og studentutvalget for SV-fakultetet (SVSU).