Vennenes Plantegruppe

Plantegruppa består av mange hyggelige mennesker, som har det til felles at vi liker å holde på med planter. I tillegg ønsker vi å bidra med å støtte opp om Botanisk hage. Plantegruppa driver frem plantene fra frø til salgbare planter som skal selges på Vårtreffet 28.mai 2017. Eneste krav for deltagelse i Plantegruppa er medlemskap i Botanisk hages Venner. Interesserte sender e-post til: medlem@botaniskhagesvenner.no.

Organisering

Plantegruppa er organisert med en leder som har ansvaret for at driften fungerer. I tillegg har vi ledere for hver undergruppe. Noen grupper har flere ledere. Hver enkelt gruppe organiserer seg slik det passer best for de som møter.

Leder: Trine Nervum

Sommerblomster: Inger Sandbæk, Tone Nordenborg og Gro Elisabeth Brastad

Stauder: Berit Nyrud

Urter: Liv Jæger og Trine Nervum

Arbeidet

Arbeidet i Plantegruppa foregår i Forsøksavdelingen bak Naturhistorisk museum, nord i Botanisk hage. Vi startet sesongen 17. januar 2017 med å så og frem til mars er vi i Hagen på tirsdager fra kl. 10 til ca. kl 14/15. Fra 7. mars 2017 er vi i Hagen tre dager, tirsdager, onsdager og torsdager, formiddager fra kl. 10 til 15 og ettermiddager fra kl. 17 til 20. Etter skolesommerferien er vi i Hagen på tirsdager fra kl. 10 til ca. 14/15, for å stelle med plantene som skal overvintre og for å vaske og rydde utstyr. Vi har et godt samarbeid med gartnerne i Botanisk hage. Vi får råd om dyrking av planter og vi får overskudds planter fra Botanisk hage. Disse plantene selger vi på Vårtreffet. Det kreves ingen forhåndskunnskaper for å være med. Her kan du både lære og lære bort. Mange medlemmer har stor plantekunnskap. Hvor aktiv du ønsker å være bestemmer du selv.

Våre lokaler

Vi har et eget veksthus og et lite kontor, begge ligger inne på Forsøksavdelingen.

Ønsker du å være med i Plantegruppa, ta kontakt.

De siste ukene før Vårtreffet bugner det av planter klare for salg. Foto: Trine Nervum

Det blir mye prikling.         Foto: Trine Nervum

Planter som snart er klare for salg. Foto: Trine Nervum

Før vårtreffet er nesten hver flekk på området hvor vi holder til dekket av plantekasser.                       Foto: Trine Nervum