URL

Amalthea - URLs magedansgruppe

Våren 2002 startet URL en magedansgruppe, fordi det så så gøy ut da Jellibellies, magedansgruppen på Veterinærhøyskolen, opptrådte på JURLebordet 2001! For å bli med i gruppen kreves kun at du har fulgt eller er i ferd med å følge kurs på nybegynnernivå, slik at du kan det mest basiske. De fleste i gruppen fulgte nybegynnerkurs i magedans ved SiO, med instruktør Siri Ydstie (som også har eget dansestudio), men dette er ingen forutsetning for å bli med. Etter avtale trener vi sammen og lærer hverandre teknikk og koreografi, begge kjønn er velkomne.

Høsten 2003 ble en egen tribal-gruppe dannet. Den fikk selvfølgelig navnet Amaltheas tribe. Vi lærte tribal (American tribal Style) av Jenny Staurset. De som vil bli med i triben må ha fulgt et magedans-nybegynnerkurs. Utover dette lærer vi gjerne bort.

Man trenger ikke noe spesielt utstyr for å danse magedans. Man trenger selvfølgelig en mage (og der er jo alle kvalifisert uansett fasong :) ), og det er lurt å ha på noe som er trangt/stretch, for da ser man lettere om man gjør det riktig. De fleste trener i sokkelesten, og det er vanlig å ha et sjal om hoftene. Noen av oss har også myntbelter, det ser gøy ut, lager morsom lyd og påvirker dessuten dreiemomentet, men det går fint uten, og til tribal bruker man valigvis et trekantet sjal.

Kontakt oss på url-amalthea (krøllebokstav) studorg.uio.no om du lurer på noe eller vil være med og danse.

URLs magedansgruppe samarbeider med magedansgruppene på Fysisk institutt og Institutt for geofag.

31.7.07: Workshop/opptreden på Oslo Science Fiction-festival

Amalthea gir magedansworkshop og opptrer på Oslo Science Fiction-festival

31.7.07: Syveiledninger i samarbeid med Kostymeworkshopen

I samarbeid med Kostymeworkshopen er det utarbeidet mønster/syveiledning til firkantskjørt og tyrkisk vest.

Opptredener vi har gjort

- sånn rent bortsett fra privat, da :)

Fra Opptreden på Margos bursdag

• Oslo Science Fiction-festival 2007
  • Guder og gudinner-jURLebordet
  • Margos bursdag
  • LEGIO·XV X ANNI - Legio XVs 10-årsfest
  • EventyrJURLebordet
  • URLs minilaiv høstsemesteret 04
  • Åpningsseremonien på Shadowcon 9
  • 6.3.2004: Battle of the tribes - Norges første rene tribalforestilling.
  • PiratjURLebordet
  • 8.12.2002: Elevaften på Dansestudioet