Skjemaer for lønnsforhandlinger

På grunn av videre behandling og et stort antall krav, har Parat UiO, i likhet med de andre foreningene på UiO, valgt å gå bort fra søknadsskjemaer basert på papir eller word. Vi tar nå kun i mot søknader levert via nettskjema. Hvis du hjelper andre med å fylle ut skjemaet så må den skjemaet gjelder være pålogget som bruker på maskinen, siden skjemaet henter informasjon automatisk.

Søknadsskjemaer og frister

Hovedtariffavtalens pkt 2.5.1 - ordinære lokale forhandlinger

I år har alle fått 31000 kr hver. Det er blitt satt av 0,85 % av lønnsmassen til lokale forhandlinger.

Parat UiO ønsker i år idnividuelle forhandlinger. Da det erfaringsvis kommer inn mange flere krav enn det er penger til, prioriterer vi krav etter UiO sin lokale lønnspolitikk. Ved ønske om kodeendring ser vi også til stillingsstrukturen (for tek/adm) ved UiO.

Medlemmer av andre fagforeninger under YS skal også bruke skjemaet her. Vi forhandler på fullmakt for alle YS sine foreninger. Har du spørsmål ta kontakt med din lokale tillitsvalgt. Er du medlem av et annet forbund send dine spørsmål til parat@uio.no.

Søknadsfristen er i år satt til 10. august.

Her finner du mer detaljer om lønnsoppgjøret

Hovedtariffavtalens pkt 2.5.3 - Særlige vilkår

Lønnsforhandlinger etter HTA pkt. 2.5.3 holdes 5 til 6 ganger i året ved UiO.

Krav til 2.5.3 kan leveres fortløpende. Innkomne krav tas i første mulige forhandling etter at kravet er sendt oss. I følge tariffavtalen skal krav presenteres for motparten senest 14 dager før forhandling. I tillegg trenger vi noe tid til å behandle krav før vi sender det til arbeidsgiver. Krav må derfor være oss i hende senest tre uker før forhandlingsdato. Krav som ankommer senere enn dette kommer med i neste forhandling.

Forhandlingsdatoer for 2024 er

• Vår: 1. februar, 21. mars, 13. juni
  • Høst: 12. september, 28. november

Siden 2.5.3-forhandlinger kun er beregnet for noen få, særskilte vilkår anbefaler vi å ta kontakt med lokal tillitsvalgt eller hovedtillitsvalgt for en samtale før innsending av skjema. Parat kan ikke fremme krav som ikke møter betingelsene i tariffavtalen.

2.5.3-forhandlinger er ikke en ankemulighet for krav som ikke går igjennom i 2.5.1.

Kravskjema for forhandlinger etter Hovedtariffavtalens pkt 2.5.3:

nettskjema.no/a/62308

Publisert 4. apr. 2013 13:58 - Sist endret 20. mars 2024 09:21