Paratdagen 2015

Årets Paratdag ved UiO ble avholdt 15. September. Standen vår ble satt opp og planen var å holde på til kl 13. Om ettermiddagen hadde vi to medlemsforedrag, ett med øglegraver Lene Liebe Delsett fra Naturhistorisk Museum, og ett med advokat Andreas Grunde Rabben Moen fra Parat sentralt. Arrangementet ble avsluttet med social sammenkomst i Kjelleren på Helga Engs hus.

Dessverre blåste det kraftig opp og begynte å regne, og vi måtte gi oss og pakke sammen standen etter ca 2 timer. Naturlig nok var det ikke så mange andre å se på Frederikkeplassen denne formiddagen.

I foredraget sitt snakket øglegraver Lene Liebe Delsett om fiskeøgler fra tidsperioden Jura, som er funnet på Svalbard. Hun fortalte også om livet i leiren og forskningen på disse urgamle skapningene.

Advokat Andreas Grunde Rabben Moen fra Parat gav oss innsikt i diskusjonene omkring pensjoner i Staten under tittelen "Hvordan blir pensjonsordningen i framtiden?"

En sosial sammenkomst i Kjelleren på Helga Eng til slutt gav oss god mulighet til å slappe av og snakke sammen om alt det vi hadde hørt og lært.

Publisert 17. sep. 2015 12:00 - Sist endret 26. jan. 2016 15:39