Skatt eller Skrap? Medlemsarrangement med foredrag 24.november

Bli kjent med, og hjelp til å finne fram UiO skjulte skatter!

Foto: Terje Heiestad/Millimeter Press

Parat UiO har gleden av å invitere til et spennende foredrag fra UiOs minste, yngste og for noen kanskje ukjente museum?

Til foredraget blir det servert mat og drikke - vi må derfor ha din påmelding for å kunne beregne mat.  Inviter gjerne en kollega som ikke er medlem hos oss. Av hensyn til matbestilling må vi ha påmelding  (du melder også på gjesten din)

Det er dessverre begrenset plass på dette arrangementet så pass på å melde deg/dere på før det blir fullt.

PÅMELDING HER

SKATT ELLER SKRAP?  - Å skape museumsgjenstander

Hvorfor lager universitetets yngste museum sirlige samlinger av avlagt forskningsutstyr som er gjemt eller glemt i kjellerlagre? Eller undervisningsmodeller som har stått urørt på hylla siden projektoren ble tatt i bruk?

Anne Vaalund og Ann-Helén Rønning fra Museum for universitets- og vitenskapshistorie (MUV) setter dere inn i museets pågående arbeid med å bygge opp samlinger av forsknings- og undervisningsutstyr fra forskjellige universitetsfag.

Arbeidet skjer i samarbeid med en rekke UiO-ansatte i alle slags stillingskategorier, og MUV vil gjerne ha Parat-medlemmenes skarpe blikk med videre i sin entusiastiske jakt på UiOs fortid!

Parat UiO
Emneord: MUV