Medlemskap

Medlemskap i en fagforening kan sammenlignes med å ha en forsikring: Man vet aldri hva som kan skje. Selv uten de store problemer, vil fagforeningsmedlemskap lønne seg.

Hvorfor bli medlem av NTL UiO?

NTL UiO har nærmere 1500 medlemmer og organiserer ansatte på hele UiO. Vi har medlemmer innen alle stillingskategorier, vitenskapelig ansatte, teknisk personale, ledere, driftspersonale og administrativt ansatte. NTLs hovedoppgave er å sikre medlemmene god lønnsutvikling og trygge arbeidsforhold, et felles ønske fra alle medlemmer uansett type stilling. Bredden i medlemssammensetningen er en styrke som gir oss et helhetlig syn på UiO, uten særinteresser.

Hvordan bli medlem?

Meld deg inn her eller kontakt NTL-kontoret ved UiO.

Fordeler:

• en solid fagforening i ryggen når det trengs
  • NTL er tilknyttet LO, Norges største lønnstakerorganisasjon
  • NTL har over 50 000 medlemmer i staten
  • dyktige tillitsvalgte på alle nivåer som jobber for dine lønnsvilkår
  • en forening som aktivt jobber med arbeidsvilkårene ved UiO
  • NTL er dyktig i store og små omorganiserings- og omstillingsprosesser
  • markedets rimeligste og beste innboforsikring gjennom LO Favør-programmet - se kollektiv hjemforsikring
  • tilgang på utdanningsstipend gjennom LO Stat
  • tilgang på gratis kurs og konferanser
  • mulighet for å påvirke, både på arbeidsplassen, overfor myndigheter og i samfunnet
  • NTL har tilgang på erfarne og dyktige arbeidsrettsadvokater gjennom LO
  • du får tilsendt NTL-magasinet og vårt eget lokale medlemsblad NY GIV
  • andre gunstige medlemsfordeler - se LO Favør

Hva koster det?

Medlemskapet koster 1,1% av brutto lønn + kr 75 per mnd. for premie til LO Favør Kollektiv hjemforsikring. (Dette er markedets beste innboforsikring.)

I tillegg får man LO Favør Reiseforsikring med toppdekning for kun kr 79 per mnd (kan reservere seg mot denne).

Utgifter til fagforeningskontingent trekkes fra på skatten. Se skatteetatens nettsider for hvor mye du kan trekke fra på skatten.

Hvem kan bli medlem?

Alle i faste eller midlertidige stillinger som har UiO som arbeidsgiver kan bli medlem i NTL UiO.

Student eller lærling?

Studenter og lærlinger kan også bli medlemmer i NTL. Studenter betaler kun kr 250 per semester og får da innboforsikringen gratis. Sjekk mer på NTLUng
Lærlinger betaler kr 42 per måned, se NTL Lærling Både studenter og lærlinger har tilgang på fulle rettigheter til bistand.

Endring av personopplysninger?

Logg inn på NTL-forbundets medlemsnett (mangler du medlemsnummeret ditt, send en e-post til kontor@ntl.uio.no)

Bytte jobb?

Dersom du skal bytte jobb, bistår vi deg med overføring av medlemskap til annen NTL-forening eller et annet LO-forbund. På den måten kan du beholde innboforsikringen og andre goder du har gjennom LO. Ta kontakt med kontor@ntl.uio.no så hjelper vi deg.

Utmelding

Målet er å være en best mulig fagforening for medlemmene våre, så vi setter pris på både ris og ros. Dersom du ønsker å melde deg ut av NTL, ta kontakt med oss på kontor@ntl.uio.no

Publisert 2. feb. 2010 15:02 - Sist endret 17. feb. 2016 16:07