FRA FRP-KODEN TIL DONALD TRUMP. Har fagbevegelsen noen strategi mot høyrepopulismen?

NTL fyller 70 år, og NTL UiO inviterer i den anledning til åpent frokostseminar på Blindern med bakevarer, kaffe og foredrag av leder i Manifest Tankesmie, Magnus E. Marsdal.

Magnus E. Marsdal

Med tittelen "FRA FRP-KODEN TIL DONALD TRUMP - har fagbevegelsen noen strategi mot høyrepopulismen" tar Magnus E. Marsdal oss med på en høyaktuell diskusjon om det politiske landskapet vi står overfor i 2017, og fagbevegelsens rolle i dette landskapet.

Fremmedfiendtlige politikere vinner fram i Europa og USA, mens flere store sosialdemokratiske partier ligger med brukket rygg. Samtidig opplever mer radikale politikere, som Jeremy Corbyn og Bernie Sanders, enorm framgang blant yngre velgere. Hvordan analyserer vi situasjonen? Hvor ligger de offensive mulighetene for en politikk som fremmer frihet, likeverd og fellesskap?

Magnus E. Marsdal er leder for Manifest Tankesmie og forfatter av Frp-koden (Forlaget Manifest 2007). Frihetens mødre, hans neste bok, sammenligner individets frihet i Norge og USA (Forlaget Oktober 2018).

Arrangementet er åpent for alle. Ta med en kollega og start dagen med faglig påfyll i regi av jubilanten.

Lenke til facebook-arrangement her:
Frokostseminar: Fra Frp-koden til Donald Trump

Les mer om programmet for feiringen av NTLs 70 års dag her:
NTL 70 år - vi inviterer til feiring

Arrangør