Oppsøkende arbeid

Jussbuss jobber oppsøkende for å nå ut til ulike klientgrupper, også de som det erfaringsvis er vanskelig å komme i kontakt med. Vi drar til voksenopplæringssentere, Slumstasjonen, Møtestedet, biblioteker, Caritas, Blindern, HiOA og andre steder. Vi drar har også saksmottak i fengsel hver uke. Trykk på "Fengsler" i kolonnen til venstre for å se hvilke fengsler vi besøker.

Oppsøkende arbeid på voksenopplæringssentere går ut på å spre rettsinformasjon slik at deltakerne er bedre rustet til å ivareta egne rettslige interesser. For å oppnå dette holdes det foredrag i blant annet arbeid-, trygd-, sosial- og utlendingsrett. Vi kan også ta imot nye saker. Våren 2017 besøker vi Skullerud Voksenopplæring 28. og 29. mars og 5. april, Røyken voksenopplæring 9. april og Helsfyr voksenopplæring 15. mai.

For vårsemesteret 2017 har vi planlagt tre besøk til Frelsesarmeens Slumstasjon i Gøteborggata 4. Vi kommer til Slumstasjonen mandag 20. mars kl. 13-15, mandag 24. april kl. 13-15 og mandag 22. mai kl. 13-15.

Vi besøker Caritas mandag 20. mars kl. 13-15, mandag 24. april kl. 13-15 og mandag 22. mai kl. 13-15. Da kan du få informasjon om blant annet arbeidsrett og utlendingsrett.

Jussbuss holder også saksmottak og foredrag på biblioteker i Oslo. Onsdag 29. mars deltar vi på Eksperttimen på Oppsal bibliotek. Da kan du få informasjon om blant annet utlendingsrett.

Dersom du ønsker at Jussbuss skal komme på besøk kan du ta kontakt med oss på leder@jussbuss.no.

Publisert 17. mars 2017 14:22 - Sist endret 17. mars 2017 14:29