Juridisk rådgivning for kvinner

Påskestengt

JURK holder påskestengt fra onsdag 20.mars til og med mandag 01.april. Vi åpner for nye saker onsdag 03.april.

Nettsaker stenges på mandag 18.mars

Du kan kontakte oss for nye saker på:

• mandager fra kl. 12.00 til 15.00  (telefon og personlig oppmøte)

• onsdager fra kl. 09.00 til 12.00   (kun telefon)

• onsdager fra kl. 17.00 til 20.00   (telefon og personlig oppmøte)

Åpningstider på telefonen når du allerede har en sak hos oss:

• mandag 09.00 til 15.00

• tirsdag 09.00 til 15.00

• onsdag 09.00 til 15.00

• torsdag 09.00 til 15.00

Juridisk rådgivning for kvinner (JURK) tilbyr gratis, tilpasset hjelp til selvhjelp for alle som identifiserer seg som kvinner. Vi tilbyr rettshjelp i hele Norge gjennom rettighetsinformasjon, rettspåvirkning og bistand i konkrete saker.

JURK drives av viderekommende jusstudenter og vi skal bidra til at alle kvinner er bevisst sin rettsstilling, og at likestilling praktiseres.

Hvis du har et juridisk spørsmål om barnerett, familierett, arbeidsrett, diskriminering, trygderett, utlendingsrett, husleierett, gjeldsrett, fengselsrett og vold kan du kontakte oss.

Send inn dokumenter eller spørsmål til din saksbehandler.

Har du en eksisterende sak hos oss og vil sende inn dokumenter vi har bedt om? Da kan du trykke på knappen "Send inn dokumenter/spørsmål til din saksbehandler". Passer det ikke å ringe oss i våre åpningstider? Hvis du har en beskjed eller spørsmål til din saksbehandler, så kan du sende det inn ved å trykke på knappen "Send inn dokumenter/spørsmål til din saksbehandler".Har du blitt bedt om å sende inn fullmakt finner du fullmaktsmalen vår her.

Fullmaktsskjema (pdf)
Power of attorney (pdf)

Hvis du allerede har en sak hos JURK. Send inn dokumenter/spørsmål til din saksbehandler her