Samarbeid med Institutt for teoretisk astrofysikk og Realfagsbiblioteket

Forskerforbundet ved UiO starter året 2015 med et samarbeid med Institutt for teoretisk astrofysikk og Realfagsbiblioteket om to foredrag i uke 3.

Sentralt tillitsvalgt Andreas Christensen og lokalt tillitsvalgt på MN Kristine Jøssang står klar til å møte tilhørerne til foredraget The Perfect Theory

Tirsdag 13. og fredag 16. januar arrangerer Institutt for teoretisk astrofysikk, Realfagsbiblioteket og Forskerforbundet to foredrag.

På tirsdag holdt professor i astrofysikk, Pedro Ferreira, foredraget The Perfect Theory. Selv om det er før semesterstart troppet ca 150 ansatte, studenter og andre interesserte opp på Realfagsbiblioteket for å høre det spennende foredraget til Professor Ferreira. Han ga oss en populærvitenskapelig versjon av historien om Einsteins generelle relativitetsteori.

Fredag holder Professor João Magueijo fra Imperial College et foredrag med tittelen Beyond The Bing Bang. Han vil ta for seg noen av de spørsmålene som teorien om The Bing Bang ikke svarer på. Foredraget er i Realfagsbiblioteket klokka 14.15. Hvis det kommer like mange som på tirsdag, så anbefaler vi å være ute i god tid.

Før foredraget starter serverer Forskerforbundet enkel mat og drikke, og du kan møte våre tillitsvalgte for en prat.

Emneord: Forskerforbundet ved UiO, Realfagsbiblioteket, Institutt for teoretisk astrofysikk Av Forskerforbundet
Publisert 15. jan. 2015 22:39 - Sist endret 17. aug. 2015 11:22