Neste arrangement: Bedriftsbesøk til  SHL tirsdag 18.september, kl.17.00!

Høst 2007:

Første arrangement blir bedriftsbesøk til konsulentselskapet SHL! Dette vil skje tirsdag 18.september, kl.1700! Les mer om SHL på deres hjemmesider.

Påmelding skjer etter første-mann-til-mølla prinsippet, og sendes til jonanderslone@gmail.com. For å være med krever vi at du er medlem i FOP. Les om medlemsfordeler og bli medlem her!

Følg med for oppdateringer! I tillegg til bedriftsbesøk, planlegger vi et foredrag, og et sosialt arrangement.

Vi tar gjerne i mot innspill og forslag til arrangementer. Hvis noen vet om en spennende bedrift eller foredragsholder, send oss en mail på f-o-p@psykologi.uio.no

Les mer om våre tidligere arrangementer under!

Tidligere arrangementer

VÅR 2007:  Bedriftsbesøk 26.mars: Aker Kværner

Lurer du på hvilke utfordringer som stilles til en personalavdeling med ansvar for over 23 000 ansatte eller hvordan det er å jobbe med organisasjonsutvikling i en bedrift med over 55 000 mennesker?

Dette vil organisasjonspsykolog og HR-Konsernsjef Kjetil Kristiansen og organisasjonspsykolog og personaldirektør Magne Hovden fortelle mer om!

Oppmøte: Lysaker stasjon 26.mars kl. 16.45

Les mer om arrangementet her!

Påmelding foregår via e-mail til f-o-p@psykologi.uio.no og forutsetter betalt medlemsavgift til Forening for Organisasjonspsykologi.

Les om medlemsfordeler og bli medlem i FOP her!

Mini-seminar: ”Stress og mestring i arbeidslivet”

Idrettslege og hjertespesialist Erik Ekker Solberg. Foredrag om: ”Effekter av stress på helse, og stressmestringsteknikker.”

Når: Onsdag 25. mars kl. 1800 - 1900

Foredrag: ”Hvordan utvikle, effektivisere og endre team” av Endre Sjøvold

Når: Ble arrangert Torsdag 1.mars, kl. 16.15.

Referat kommer!

Høst 2006

Foredrag: "Hva er morsomt og hva er kjedelig med å være organisasjonspsykolog?

Torsdag 9. november, kl. 1700, forsamlingssalen, Psykologisk institutt.

Henning Bang skal snakke om hvordan det er å jobbe som organisasjonspsykolog mens vi koser oss med GRATIS PIZZA!! Møt opp tidlig!

Bedriftsbesøk: Right Management

Torsdag 23. november, kl.17.00 Oppmøtested: Kommer!

Right Management er et av verdens ledende konsulentselskap innen karriereomstilling og lederutvikling, og søker for tiden etter nye
konsulenter. (Les mer på http://www.right.no/)

Påmelding etter første-mann-til-mølla prinsippet. Send e-mail eller skriv deg på lista på Bang-foredraget. Det vil også bli hengt opp lister på instituttet.

Vår 2006

Onsdag 1.februar kl.1700, PSI, forsamlingssalen. Foredrag ved Førsteamanuensis Thomas Hoff. Tema: "Trender i organisasjons- og arbeidspsykologi: Design, innovasjon og kunnskapsutvikling. Etterpå tar vi turen til Puben på Frederikkeplassen.

Onsdag 1.mars, kl1700, PSI, Forsamlingssalen. Foredrag ved Advokat Siri Røine. Tema: "Arbeidslivslovutvalgets arbeid."

Informasjon om kommende aktiviteter vil bli lagt ut.

Høst 2005

Onsdag 19. oktober, kl. 19.00. Psykologifest i regi av Libido (festforeningen for psykologistudenter) og FOP. Dette vil foregå på U1, kjelleren på SV-fakultetet.

Mandag 17. oktober. Bedriftsbesøk hos Institutt for Medskapende Ledelse (IML). Vi har dessverre fylt opp plassene for dette arrangementet. Referat vil bli lagt ut senere.

Torsdag 3. november, kl. 17.00. Bedriftspresentasjon av Human Content. Dette vil foregå i forsamlingssalen på Psykologisk Institutt (Harald Schelderups hus). Human Content er et konsulentfirma som er startet av to tidligere studenter fra profesjonsstudiet. Deres virksomhet retter seg primært mot å levere rekrutteringstjenester til ulike aktører. De søker nye kloke hoder, så dette er en gyllen mulighet for de av oss som snart skal ut i jobb.

7. desember. Alumnikveld. Vi har planlagt et arrangement for tidligere medlemmer, styret og kontakter, og kommer tilbake med mer informasjon om dette.

Våren 2005:

9. juni, kl. 19.00. Sosial temakveld og semesteravslutningsfest på instituttet. Vi har invitert de vitenskapelig ansatte innen arb. og org. og noen eksterne til å gi korte presentasjoner av deres arbeidsområde. Etter presentasjonene åpner vi for diskusjoner og sosialt samvær. Det vil bli solgt drikke og noe å bite i. Kvelden vil også være en feiring av Prosjektforums arbeid for opprettelsen av arbeidspsykologisk testpraksis på Instituttet. Dette skal bli en minnerik kveld!

14. april, kl. 1800. Bedriftsbesøk til SHL Norge A/S. Du kan lese mer om SHL her. Det vil være en begrensning i antall plasser på dette besøket. Påmelding skjer ved mail til synove@psykologbistand.no

31. mars, kl. 2000. Bedriftsbesøk til Psykologtjenesten i Sentrum. Psykologtjenesten er et kontorfellesskap for privatpraktiserende psykologer. De som ikke fikk vært på arrangementet kan lese referat her.

2. mars: Bransjetreff på Blå. Ble gjennomført med suksess i regi av Kulturell Dialog. De som ikke fikk vært på arrangementet kan lese referat her.

Tidligere har vi besøkt og hatt besøk av:

Human Content

Nordea (Referat fra besøket)

Psykologbistand

Det Norske Veritas