Bestilte omvisninger

Representerer du en gruppe, forening eller et firma som har lyst på en omvinsing i hagen?

En omvisning tar ca en time. Den gir en generell innføring i hva Botanisk hage er, dens inndeling i ulike avdelinger, hagens historie, litt om Tøyen hovedgård, samt selvsagt om trær, blomster og andre vekster med vekt på det som er mest aktuelt for årstiden. Våre guider er medlemmer av Botanisk hages Venner og ikke fagbotanikere. De har inngående kjennskap til hagen og alle guider har gjennomgått kurs og opplæring. Hvis dere har ønske om å få omvisning i utvalgte deler av hagen eller vil bli guidet på et annet språk enn norsk, send en forespørsel, så forsøker vi å skreddersy omvisningen.

For å bestille en guiding:
Send en e-post til denne adressen; nhm-guiding@nhm.uio.no

Åpne omvisninger

Sommersesongen 2017 arrangerer Venneforeningen en åpen omvisning hver søndag.  Våre dyktige og entusiastiske guider gleder seg til å vise deg rundt i hagen.

I månedene mai, juni, juli og august arrangerer Botanisk hages Venner gratis omvisning kl 14.00. Det er ingen påmelding. Fremmøte ved trappen til Lids hus.

Omvisningen varer ca. én time og gir en generell innføring i Botanisk hage og de ulike avdelingene som hagen består av.

Arrangementer

Det skjer ofte noe spennende i Botanisk hage, følg med på aktualitetskalenderen til Naturhistorisk museum:

Guidekurs

Botanisk hages Venner holder med to til tre års mellomrom kurs for guider, i samarbeid med Botanisk hage. For å delta på guidekurs, må du være medlem av Botanisk hages Venner. Sist guidekurs ble holdt i 2016. For mer informasjon om kurset, se program under fanen "For medlemmer" : http://foreninger.uio.no/botaniskhagesvenner/for-medlemmer/2016/guidekurs-2016.html