UiOBIL-sykkelaksjon

Sykkelgruppa og mange lokale aktivister har dratt i gang  Sykle til UiO-aksjonen ved UiO hvert år siden 1999. Bedriftsidrettslaget er hovedarrangør, og fra 2013, har aksjonen gått fra å være et fast vårtegn ved UiO - til å bli en helårsaktivitet. For å delta er det bare å begynne å sykle til jobben.

Fra 2013 ble aksjonen utvidet til å gjelde hele året. Hver måned utenom hovedaksjonen - 1. mai til 30. juni - blir det trukket ut et gavekort pålydende kr. 500 til månedens sykkelist blant de deltagende som er medlemmer av bedriftsidrettslaget.

Hovedaksjonen pågår fra 1. mai og avsluttes 30. juni. De som deltar - og er medlemmer i bedriftsidrettslaget - under denne hovedaksjonen, er med på trekning av både gavekort og endel andre sykkelrelaterte rekvisita fra Oslo Sportslager. Siste frist for å registrere sykling i hovedaksjonen er 30. juni.

Gå til registreringssiden.

Registrering og trekning

For å være med i trekningen av gavekort og endel andre sykkelrelaterte rekvisita fra Oslo Sportslager må man være medlem i bedriftsidrettslaget, samt registrere sin aktivitet på registreringssiden for aksjonen. Les om medlemsfordeler og meld deg inn via innmeldingsskjema.

Trekningen av premier for hovedperioden av Sykle til UiO-aksjonen blir trukket rett etter hovedaksjonen er avsluttet.

Gavekortene kan brukes til kjøp av sykler eller andre sportsartikler fra Oslo Sportslager.

Sykkelmekking

Det blir sykkelservice med proffe reparatører fra Oslo Sportslager den 10. mai, og de holder på fra fra kl 8 -15.30. De justerer  gir, ser over kjede og bremser, strammer skruer/mutrer og smører sykkelen. Koster kr 50,- for medlemmer av UiOBIL. Det foregår etter førstemann til mølla-prinsippet. En sykkel pr person. Skitne sykler stiller bakerst i køen.

Gode råd

Mer informasjon

For mer informasjon se sykkelgruppas sider. I tillegg arrangerer Norges mosjons- og bedriftsidrettsforbund en nasjonal sykkelaksjon. Det er ikke noe i veien for å delta i begge aksjonene for de som ønsker dette, men det gis ikke støtte til dette fra UiOBIL.

Hovedsamarbeidspartner 2017:

Henvendelser angående sykkelaksjonen: sykkelaksjonen@admin.uio.no