Sykkeltur og Skinnelangs 7. juni 2017

Sykkeldagen er et årlig tilbud til alle ansatte ved Universitetet i Oslo og arrangeres i regi av UiOBIL.

I år har vi også tilbud om Skinnelangs, gåtur sammen med Erlend Garåsen fra USIT.

Foto: Olav Torvund

Påmelding og aktiviteter

Det er gratis for ansatte å delta, men påmelding er nødvendig for bestilling av busser og transport av sykler.

Påmeldingsskjema og mer praktisk informasjon kommer når dagen nærmere seg. Hvis du ønsker å ha med hund krysser du av for dette i påmeldingsskjema så ordner vi med transport hvor hunder kan være med.

Sykkeltur

Estimert avreisetidspunkt for sykkelturen er kl. 8.45 fra parkeringsplassen ved Helga Enghs Hus. Det er viktig å møte i god tid da det tar tid å stable inn syklene. Turen går fra Stryken i Lunner kommune og ender opp ved Sognsvann. Lengden på turen er ca. 30km, og er overkommelig for alle som liker å sykle. Det er satt opp busser som skal frakte deltakerne samt lastebiler som skal transportere syklene. Syklene vil bli forsiktig behandlet, men om du er ekstra redd for sykkelen din kan det være lurt å polstre utsatte deler.

Skinnelangs

Opplegget for Skinnelangs kommer når detaljene er på plass. Vi garanterer en flott opplevelse!

Turen organiseres av Erlend Garåsen fra USIT. Han er kjent gjennom TV-innslag på NRK, artikler i aviser, intervju på radio mm. Les mer om han og hans ferd langs operative og nedlagte jernbanelinjer i Norge: skinnelangs.no.

The University of Oslo's annual cycling day

We transport participants and their bikes from Blindern to Stryken, and then you can spend the whole day riding home, preferably with a small break with good colleagues at Kikut.

Publisert 31. mai 2013 15:09 - Sist endret 7. feb. 2017 11:15