UiOs ski- og vinteraktivitetsdag 2. mars 2017

I år kan du velge mellom lang skitur fra Stryken eller å gå, til fots, Skinnelangs med Erlend Garåsen.

Det er også mulig å lage sitt eget arrangement etter avtale med leder på enheten.

Alle inviteres også i år til å runde av dagen med middag og premieutdeling på Soria Moria.

(Illustrasjonsfoto: Colourbox.com)

Hvert år inviteres alle ansatte ved Universitetet i Oslo til ski- og vinteraktivitetsdag! Dette er et sportslig og sosialt arrangement. Alle aktivitetene arrangeres i utgangspunktet uansett vær- og føreforhold. Skulle turen bli avlyst på grunn av været (ekstremvær) vil det vil bli lagt ut info på nettsidene til UiOBIL. De som melder seg på med e-postadresse vil få info via e-post.

Vi gjentar suksessen med festmiddag på Soria Moria Hotell like ved Voksenkollen. Mange synes det er hyggelig å runde av dagen med nydelig middag, premieutdeling og god stemning sammen med kollegaer fra hele UiO.

Påmelding og betaling

Påmelding gjøres via nettskjema: https://nettskjema.uio.no/answer/vinteraktivitetsdag-2017.html

Frist for påmelding: 23. februar

Middag og Skinnelangs krever påmelding og egenandel. Påmeldingen er bindende fra og med fristen for påmelding.

Egenandelen betales til konto: 0540.06.50448 Pb 1090 Blindern, 0317 Oslo eller Vipps: 81892.

Egenandel festmiddag: 320,-

Egenandel Skinnelangs: 100,-

Lang skitur (Stryken)

Busstransport fra parkeringsplassen ved Helga Engs hus kl 08.45.

Stryken – Kikut–  Frognerseteren. Turen er om lag 15 km til Kikut og deretter 15 km via Tryvannsstua til Frognerseteren. På Stålmyra er det sjokolade- og varmdrikke stasjon. På Kikutstua er det muligheter for nybakte boller og drikke.

Skinnelangs

Vi har noen ledige plasser. Kontakt Erlend for påmelding.

Felles avgang med lokaltoget til Askim fra Oslo S kl. 8.31. Togbilletten må dekkes selv. Har du gyldig overgang i Oslo, er det tilstrekkelig å kjøpe billett fra Rosenholm til Askim (111,–).

I år går ferden langs Solbergfossbanen fra Askim til Solbergfoss kraftverk hvor det blir omvisning og filmvisning. Lokalhistorikeren Frode Fossum vil følge oss fra Askim opp til Solbergfoss og fortelle om Solbergfossbanens historie. Traséen er i dag omgjort til en populær turvei i lett terreng og det finnes rester etter holdeplasser, lokstaller og svingskiver. Turen er 8 kilometer lang. Det blir servert baguetter og drikke når vi ankommer kraftstasjonen. Les mer om Solbergfossbanen på Skinnelangs´ sider om etappen.

Skinnelangs ble for første gang tilbudt i 2015 og ble en stor suksess.

Turen organiseres av Erlend Garåsen fra USIT. Han er kjent gjennom TV-innslag på NRK, artikler i aviser, intervju på radio mm. Les mer om han og hans ferd langs operative og nedlagte jernbanelinjer i Norge: skinnelangs.no.

Buss tilbake til Oslo fra Solbergfoss kl. 14.00. Denne kjører videre til Soria Moria for de som blir med på festmiddagen. Bussen stopper også i Askim, Ski og Oslo før ankomst Soria Moria.

Festmiddag og premieutdeling

Det blir middag for deltakerne i staselige lokaler på Soria Moria Hotell som ligger ved Voksenkollen.

Du får servert nydelig 3-retters middag, to glass vin eller annen drikke og kaffe til desserten. Middagen serveres kl. 18:00. Etter middagen er det tid til å danse og mingle i baren på hotellet fram til kl. 01:00.

Alt dette får du for en hyggelig pris.

Fine premier trekkes ut blant de som er tilstede på middagen.

Nærmeste T-banestasjon er Voksenkollen og det tar 10-15 minutter å gå fra stasjonen til Soria Moria.

Buss nr 48 stopper rett foran inngangen til Soria Moria.

Dusj, badstu og bagasje

Alle som har meldt seg på middagen får tilgang til å bruke dusj og badstu på Soria Moria Hotell. UiOBIL sørger for frakt av bagasje fra Helga Engs hus og til hotellet.

Føreforhold

Se skiforeningens sider (http://www.skiforeningen.no/) for informasjon om føreforhold og kartbeskrivelser.

Publisert 18. aug. 2014 10:18 - Sist endret 1. mars 2017 14:32