Starcraft 1v1 IFI-LAN 20.11.10

Turneringsregler:

Double elimination. Best of 3 fram til semi, som er Bo5 og finale er også Bo5. Map poolen består av alle kartene som er standard i 1v1 på battle.net. Spillerne kan bli enige om hvilket kart de skal starte på, og hvis de ikke blir enige, så tar de stein-saks-papir om hvem som skal starte å fjerne maps fra map poolen og så fjerner man ett og ett kart fram til det bare er ett kart igjen, og det blir det første kartet det spilles på. Det neste kartet er loser's choice, m.a.o., taperen kan velge fritt fra alle kartene i map poolen, men ikke et kart som har blitt spilt, med mindre begge spillerne er enige om det.

Når noen har vunnet, kan dere melde ifra om resultatet på IRC i kanalen #ifi på quakenet (hvor dere også kan finne hverandre før kampen), eller komme bort til iMAniaC og si ifra hva resultatet ble, så blir bracketene oppdatert. Hvis det er uenigheter om hvem som vant, skal det vises replays, så husk å ta vare på dem...

Brackets (husk å scrolle nedover for å se loser's brackets) :

Etterord: Og da er turneringa over. Den kom igang rundt 11-tida om kvelden og gikk utover natta. Det var veldig varierende nivå på deltakerne, men det virka som alle hadde det moro, og selv med varierende nivå, var det ikke mangel på gode kamper, så vi anser det som en suksess, selv om vi tar selvkritikken om at vi burde ha beregnet bedre tid. Underveis i turneringa, da klokka begynte å nærme seg morgen snarere enn kveld, var det enkelte som ble utslitte eller måtte hjem, oppsto det uregelmessigheter i kampene og det er derfor vi ser at noen har vunnet med 1-1 eller 0-2 enkelte steder, men det viser jo bare at det var god stemning rundt det hele, det at man gladelig gir bort seieren til motstanderen når man ikke kommer til å fortsette selv.

Semi-finalen ble en Bo3 og finalen ble det ikke tid til, men vi fant ut at det gikk greit. RichY eide alle og tapte ikke én gang gjennom hele turneringa, så vi bestemte (og følte) at han bare var vinneren. Han hadde allerede tatt motstanderen 2-0 én gang, og Vlanitak måtte hatt fire seire for å bli vinneren, så han sa seg godt villig til å akseptere en andreplass, med mål å komme enda sterkere tilbake neste gang.

Dermed gratulerer vi RichY med førsteplassen, Vlanitak med andreplassen, Kjell med tredjeplassen og alle som var med med en god innsats og håper det ga mersmak!

Publisert 20. nov. 2010 20:23 - Sist endret 22. nov. 2010 20:33