Om foreningen

Blindern E-sportsklubb er en studentorganisasjon som jobber for å fremme et godt studiemiljø blant datainteresserte, samt å bidra til et E-sport-miljø både på og utenfor Universitetet i Oslo. Konkret vil dette si at vi prøver å samle dataspillinteresserte til både virtuelle og fysiske plasser, slik som forumet på sidene her, LAN og finale-visninger. Vi ønsker å skape et miljø rundt det å spille dataspill, både slik at folk lett kan finne seg likesinnede venner og for å hjelpe dem som virkelig brenner for det med å utvikle seg videre.

Vi ønsker å ha et tilbud for både de virkelige hardcore-gamerne og dem som anser seg selv som litt mer casual gamers. For dem som ønsker å nå langt med dataspillinga si, ønsker vi å være en organisasjon som kan hjelpe til med det, f.eks. ved å legge opp til at folk kan finne seg treningspartnere, eller gi økonomisk støtte hvis en av medlemmene våre inviteres til en turnering i Sør-Korea… Samtidig, ved å skape et sosialt miljø rundt det, kan vi kanskje unngå at morgendagens E-sportsstjerner blir ensomme og deprimerte hvis de bare spiller for seg selv.

VI ønsker også å ha et tilbud for dem som liker å spille litt nå og da, eller aldri spiller, men bare liker å se på spilling på høyt nivå, for eksempel. Ved å vise finaler på storskjerm og møtes for å heie sammen, ønsker vi å jobbe for å likestille E-sport med andre idretter, som f.eks. fotball. Vi synes ikke at det å holde av en dag for å få med en StarCraft-finale skal ha noen større negative konnotasjoner enn en Champion's League-finale.

Dessuten ønsker BESK å gå foran som et godt eksempel, slik at lignende studentorganisasjoner kan starte opp andre steder i landet og vi ikke bare får et miljø for dataspill på høyere utdanning, men også en kultur for det.

Det er jo selvsagt medlemmene som skaper foreningen, så vi er også åpne for alle typer innslag som kommer. Hvis det er et tilbud vi mangler, så setter vi selvsagt pris på å få høre det, slik at vi kan forbedre oss. BESK er dessuten ikke forbeholdt bare UiOs studenter, men hvem som helst kan være medlem.

Publisert 1. okt. 2010 10:45 - Sist endret 7. des. 2010 16:32