Informasjon om lønnsforhandlinger

Guide for lønnsendringer ved Universitetet i Oslo

Det er hovedtillitsvalgt i den enkelte akademikerforening ved UiO som er ditt kontaktpunkt i lokale forhandlinger. Dersom din forening ikke har noen hovedtillitsvalgt ved UiO må du kontakte sekretariatet i din forening.

Her finner du en generell oversikt knyttet til lønn og lønnsforhandlinger. Informasjon på denne siden er av generell karakter og de enkelte foreninger kan ha egen informasjon om lønn og lønnsforhandlinger for sine tillitsvalgte og medlemmer i Akademikerforeninger ved UiO, som hører inn under Akademikernes hovedtariffavtale 2016-2018.

Innsending av lønnskrav: Innsending av lønnskrav skjer ved bruk av nettskjema. Se venstremenyen for de ulike forhandlingene for mer informasjon. Vær oppmerksom på fristene for innlevering av krav.

Guide for lønnsendringer

Ledig stilling, utlysning og tilsetting

Forhandlings- og vurderingsgrunnlaget

Hvem er forhandlingspart(er)